Najlepsze francuskie samochody
Citroen 2CV
None
Jeden z najlepiej rozpoznawalnych samochodów w historii motoryzacji, a zarazem jeden z najdłużej produkowanych. Choć pierwsze prace konstrukcyjne oraz budowa pierwszych prototypów miały miejsce jeszcze przed wojną, to na rozpoczęcie masowej produkcji trzeba było poczekać do 1948 roku. Natomiast ostatnie egzemplarze zjechały z taśm produkcyjnych dopiero w 1990 roku. Przez ten czas zbudowano prawie 4 miliony 2CV (deux chevaux vapeur - dosłownie dwa konie mechaniczne).
Pomysł na ten pojazd był banalny. Ówczesny właściciel Citroena powiedział, że chce mieć "parasol na kołach". Konstruktorzy wzięli sobie tę uwagę chyba do serca, bo większość elementów prototypu była wykonana z płótna.
Pierwsze seryjne egzemplarze były wyposażone w silnik o pojemności zaledwie 374ccm i mocy 9KM. W 1954 r. "kaczka" przeszła modernizację. Zwiększono pojemność jej "serca" do 425ccm oraz moc do 12 KM. Ostatnią z wielu modernizacji auto przeszło w 1970 r., kiedy pojemność silnika wzrosła do 602ccm a moc do 32 KM.