BMW 3
O sportowych genach auta najlepiej świadczy popularność w motosporcie - zawodnicy chcący zwiększyć swe szanse w rywalizacji sięgają po najlepsze produkty. Nic dziwnego, iż w błyskawicznie rozwijającym się drifcie królują BMW i Nissany - przecież napęd na tylną oś jest ich domeną. W przypadku bawarskiego producenta niesłabnącym powodzeniem cieszy się seria 3, zwłaszcza w wariancie dwudrzwiowym. W 2005 roku pojawiła się kolejna odsłona oznaczona kodem E90-93, po krótkim czasie do oferty trafiło wyczekiwane coupe.
Bogata paleta jednostek napędowych daje ogromne pole wyboru, począwszy od cherlawych czterocylindrowych benzyn, po mocarne sześciocylindrowce wspomagane doładowaniem. Najsłabszy benzyniak generuje 170 KM z dwóch litrów pojemności i nadaje się w sam raz do nieśpiesznych wojaży – 9,1 s do setki. Nieco wyżej w katalogu uplasowały się typowe dla BMW rzędowe szóstki. Z pojemności trzech litrów oddają 218, 231 i 272 KM, są to wersje wolnossące rozpędzające trójkę do setki w 6,9-6,1 s. Szczyt standardowej gamy silników benzynowych stanowi turbodoładowany wariant 335i o mocy 306 KM i 400 Nm, przyspiesza do setki w 5,5 sekundy. Miłośnicy niskich rachunków na stacjach paliw mogą sięgnąć po cztero- bądź sześciocylindrowe ropniaki. Podstawowy wytwarza 177 KM (7,8 s do 100 km/h), kolejne odmiany generują 197,231, 245 i 286 KM z sześciu cylindrów i trzech litrów pojemności skokowej.