Diesel 1.6 dCi - przykład numer dwa
Francuzi potrafili poprawić silniki, np. wymieniając 1.9 dCi na 2.0 dCi. Natomiast kolejnym po PureTechu przykładem zmiany złego na gorsze jest jednostka 1.6 dCi. Bo o zacierających się panewkach w 1.5 dCi słyszał prawie każdy, ale kiedy dopracowano ten motor i użytkownicy zrozumieli w czym rzecz, to wymieniono go (częściowo i w niektórych modelach) na 1.6 dCi. Początkowo był chwalony. Z czasem problemy z pękającą głowicą i dwoma zaworami EGR, a od niedawna również z łańcuszkiem rozrządu, zaczynają sprawiać, że teraz można zrozumieć, dlaczego Renault po kilku latach wycofało się z 1.6 dCi na rzecz powrotu do 1.5 dCi oraz 2.0 dCi. Nie jest to silnik bardzo zły, ale osobiście wolałbym auto z 1.5 dCi.