Benzynowy 1.2 PureTech – godny następca
Co mogli zrobić Francuzi, którzy mieli przez lata w swojej gamie nic nie warte silniki benzynowe VTi oraz przeklinane przez właścicieli i mechaników THP? Oczywiście zrobić dużo lepszy silnik, który zrekompensuje te przykrości, ale to Francuzi, więc zrobili jeszcze gorszy. Pod względem osiągów lepszy od VTi, ale pod względem problemów jeszcze gorszy od THP. Choć technicznie nie ma jeszcze tragedii z paskiem rozrządu rozpadającym się w kąpieli olejowej i przedostającym do układu smarowania czy luzem wału korbowego oraz niską trwałością cylindrów. Tragedią jest to, że z czasem terkoczący i często zbyt słaby motor 1.2 PureTech zastępuje w kolejnych modelach diesle i większe benzyniaki 1.6 THP, pozostając jedynym wariantem poza hybrydami. A w hybrydach pracuje 1.6 THP. Aż ciśnie się na usta: "dawne PSA, dokąd ty zmierzasz?".