Benzynowy 1.6 THP - można z nim żyć, ale to będzie trudny związek
Silniki VTi i THP to techniczne bliźniaki, ale dwujajowe. THP występuje tylko w jednym wariancie pojemności 1,6 l, a także ma turbodoładowanie i wtrysk bezpośredni, czego nie ma VTi. Są więc dwie dodatkowe rzeczy do popsucia się. Lecz tylko dzięki nim są dwa argumenty za zakupem auta z tą jednostką, ponieważ THP w każdym wariancie mocy oferuje rewelacyjne parametry, a w praktyce świetnie łączy osiągi z zużyciem paliwa. Niestety eksploatacja jest bardzo wymagająca, bo motor potrzebuje obsługi na poziomie silnika wyczynowego i ponadprzeciętnej dbałości. Jeśli zostanie zaniedbany, "odpala" serię usterek, którą trudno zatrzymać, a na pewno nie tanio. Jednak największym kłopotem nie są same awarie czy koszty ich wyeliminowania, lecz niechęć mechaników do podjęcia się naprawy THP. Później zmieniono mu nazwę handlową na PureTech, więc nie dajcie się zwieść.