Opel Ampera
Kolejnym przykładem amerykańskiego auta z europejskim logo był Opel Ampera. To szeregowa hybryda plug-in, czyli taka, w której silnik spalinowy pełnił jedynie rolę generatora prądu, a nie napędzał kół. W USA model ten oferowany był jako Chevrolet Volt i odniósł umiarkowany sukces – sprzedano łącznie 96 038 egzemplarzy. Dla porównania w przypadku Ampery było to 9989 egzemplarzy, z czego połowa w Holandii.
Hybrydowy Opel nie był tani i przegrał konkurencję z Toyotą Prius, wykorzystującą hybrydę równoległą. Jak się okazało, technologia użyta przez General Motors tylko w teorii była dobra, a w praktyce Volt i Ampera nie były tak oszczędne, jak obiecywano.
Przy okazji Opla Ampery warto też wspomnieć o jeszcze jednym wcieleniu tego samochodu, czyli Cadillaku ELR. Posiadał on inne nadwozie (było to dwudrzwiowe coupe), ale ten sam napęd. Jednak cena tego modelu była tak wysoka, że nawet większy i mocniejszy CTS Coupe kosztował mniej. W efekcie ELR znalazł jedynie 2958 nabywców i to tylko dzięki temu, że ostatnie sztuki sprzedawane były z ogromnymi upustami.