4. Maserati Quattroporte - od 469,5 tys. zł
Choć włoska motoryzacja jest dziś ledwie echem dawnego blasku, w dziedzinie supersamochodów wciąż pozostaje liderem, a swoje do powiedzenia ma również w segmencie luksusowych limuzyn. Maserati Quattroporte jest przede wszystkim pięknym samochodem i dla miłośników estetyki niepotrzebne są żadne inne argumenty. Ci, którzy kwestię wyglądu stawiają na drugim miejscu, również znajdą tu coś dla siebie.
Podstawowy silnik Maserati Quattroporte to "skromne" V6 o pojemności 3 litrów. Jednostka ma moc 410 KM, rozwijaną przy 5500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy w wysokości 550 Nm, dostępny już od 1750 obr./min. W tej wersji samochód przyspiesza do pierwszej setki w czasie 5,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 285 km/h.
Jeśli to wydaje się wam wynikiem zbyt skromnym, pod maską włoskiej limuzyny może zagościć coś znacznie mocniejszego. Zbudowany przez Ferrari w fabryce w Maranello silnik 3.8 V8 TwinTurbo o mocy 530 KM (przy 6500 obr./min) rozwija, dzięki funkcji overboost, 710 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 2250 obr./min.). Aż 95 proc. maksymalnego momentu jest dostępne przy zaledwie 1600 obr./min. Quattroporte z tym silnikiem przyspiesza do setki w 4,7 sekundy i rozpędza się do 307 km/h. Zarówno silnik V6, jak i V8 są łączone z 8-biegową przekładnią automatyczną. Limuzyna w takiej wersji i z dodatkowym wyposażeniem może kosztować jednak blisko 0,9 mln zł.