5. Lexus LS - od 449,2 tys. zł
Luksusowa marka Toyoty nie ma tak bogatej historii jak Mercedes, BMW, czy nawet Audi. Dziś samochody z "L" na osłonie chłodnicy mogą być jednak konkurentami niemieckich liderów segmentu, a w niejednej kwestii biją je na głowę. Decydując się na LS-a, możemy zapoznać się z japońską definicją najwyższego standardu wykończenia kabiny i wyposażenia.
Lexus słynie z rozwiązań hybrydowych. W LS-ie producent proponuje silnik V12 o pojemności 5,0 l, który współpracuje z motorem elektrycznym, oferując łącznie 445 KM. Mniej wymagającym klientom wystarczyć może legitymująca się mocą 387 KM wersja z hybrydową jednostką napędową, wykorzystującą benzynowy silnik o pojemności 4,6 l.
Na pierwszy rzut oka zaskakiwać może wyższa niż w przypadku Mercedesa Klasy S cena Lexusa. Wynika to z filozofii marki, w myśl której samochód klasy premium nie może być oferowany bez odpowiedniego poziomu wyposażenia. Lista dodatkowych opcji jest tu więc krótsza niż u niemieckiej konkurencji.