6. Porsche Panamera - od 380 tys. zł
Choć Panamera nie wygląda jak klasyczna limuzyna, doskonale spełnia rolę reprezentacyjnego samochodu. Model, który dla ortodoksyjnych wyznawców marki był niczym mezalians w królewskiej rodzinie, dziś jest jednym z filarów istnienia niemieckiej firmy. 380 tys. zł za Porsche to niedużo? Nie dajmy się zwieść tej kwocie. Panamera występuje w wielu wersjach różnych pod względem wyposażenia i - przede wszystkim - mocy.
W podstawowym wariancie sercem limuzyny jest 3,6-litrowy silnik V6 o mocy 310 KM, który pozwala rozpędzać się do 100 km/h w 6,3 sekundy i osiągać maksymalną prędkość 257 km/h. Jeśli zdecydujemy się wydać 507,5 tys. zł, możemy kupić Panamerę S E-Hybrid. W tej konfiguracji samochód posiada spalinowo-elektryczny zespół napędowy o łącznej mocy 416 KM, który ma gwarantować przyspieszenie do 100 km/h w 5,5 s oraz średnie spalanie na poziomie 3,1 l/100 km. Najdroższa wersja Panamery - Turbo S Executive - to wydatek rzędu 944,8 tys. zł. Za tę bajońską sumę otrzymujemy silnik o mocy 570 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 3,9 s i maksymalną prędkość 310 km/h.