Najbardziej psujące się silniki

Samochody są złożone z tysięcy części, a to oznacza, że od czasu do czasu któraś z nich zawiedzie. Najgorzej jeśli będzie to silnik

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstock

/ 11Najgorsza samochodowa usterka

Obraz
© Thinkstock

Samochody są złożone z tysięcy części, a to oznacza, że od czasu do czasu któraś z nich zawiedzie. Niektóre awarie są niegroźne, proste i tanie w naprawie. Na przeciwnym końcu skali znajdują się usterki silników, które są bardzo kosztowne, a często wiążą się nawet z wymianą jednostki.

Brytyjski ubezpieczyciel Warranty Direct zbadał awarie 50 000 swoich klientów i doszedł do interesujących wniosków. Usterki silników nie są częstym zjawiskiem, ale za to bardzo dotkliwym. Na przykład zawieszenie psuje się dużo częściej, jednak to awaria jednostki napędowej jest najbardziej problematyczna - naprawa jest dużo droższa i wymaga zdecydowanie więcej pracy. Warranty Direct wśród najdroższych napraw wymienia Range Rovera Vogue, w przypadku którego ubezpieczyciel wypłacił blisko 13 tys. funtów, czyli ok. 65 tys. zł.

Badanie pokazuje, że drogie samochody nie zawsze oferują dobrą jakość. Problemy z awaryjnością silników mają niemieccy producenci klasy premium. Na liście nie zabrakło też innych niespodzianek.

/ 1110. Mitsubishi

Obraz
© zdjęcie producenta

Na dziesiątym miejscu wśród producentów najbardziej awaryjnych silników niespodziewanie uplasowało się Mitsubishi. Choć według raportu Warranty Direct to kompaktowy Lancer jest najmniej psującym się samochodem, okazuje się, że same silniki nie wypadają tak dobrze na tle konkurencji. Choć w porównaniu do europejskich producentów Mitsubishi nie prezentuje się tak źle, to marka ta zajmuje najniższe miejsce wśród japońskich firm.

Awaryjność silników - 1,70 proc.

/ 119. Volkswagen

Obraz
© zdjęcie producenta

Kolejną pozycję zajmuje popularny w Europie Volkswagen. Najnowsze silniki tej marki mogą pochwalić się małym zużyciem paliwa, ale downsizing i coraz większe skomplikowanie konstrukcji oznacza, że silniki VW nie są już tak niezawodne jak dawniej.

Awaryjność silników - 1,91 proc.

/ 118. Renault

Obraz
© zdjęcie producenta

Francuskie marki nigdy nie słynęły z bezawaryjności, dlatego obecność Renault na tej liście nie powinna dziwić. Szansą na poprawę dla tych samochodów jest zacieśniająca się współpraca z Nissanem, którego silniki są blisko dwa razy mniej awaryjne.

Awaryjność silników - 2,13 proc.

/ 117. BMW

Obraz
© zdjęcie producenta

Niemieckie samochody klasy premium to szczyt niezawodności? Niekoniecznie. Silniki bawarskiej marki mogą pochwalić się świetnymi osiągami - są ciche, mocne i swoją charakterystyką zachęcają do dynamicznej jazdy. Pozycja BMW na tej liście pokazuje, że mimo tylu niewątpliwych zalet, jednostki napędowe tej marki niestety potrafią się też zepsuć.

Awaryjność silników - 2,20 proc.

/ 116. Peugeot

Obraz
© zdjęcie producenta

Na kolejnej pozycji znalazł się drugi francuski koncern. Podobnie jak w przypadku Renault, nie powinno być to zaskoczeniem. Starsze jednostki napędowe Peugeota do dziś pokazują, że mogą przetrwać wiele lat użytkowania w trudnych warunkach. Niestety dzisiaj Francuzi już nie mogą pochwalić się taką niezawodnością. Te same silniki montowane są też w Citroenach.

Awaryjność silników - 2,26 proc.

/ 115. Opel/Vauxhall

Obraz
© Marek Wieliński

Europejski producent koncernu General Motors nigdy nie miał opinii marki oferującej najbardziej niezawodne samochody. Mimo to w ofercie Opla znajdowało się wiele bardzo solidnych jednostek napędowych - takich jak 8 zaworowy silnik o pojemności 1,6 l montowany w Astrze II. Niestety późniejsze konstrukcje cierpią na ten sam problem, jaki mają inni producenci. Są coraz bardziej skomplikowane, a przez to też awaryjne.

Awaryjność silników - 2,46 proc.

/ 114. Saab

Obraz
© zdjęcie producenta

Szwedzka marka zbankrutowała pod koniec 2011 roku, a w tej statystyce widzimy jeden z powodów tego upadku. Pod maskami Saabów znajdowały się te same silniki, które trafiały do Opli, dlatego zbliżona pozycja w rankingu zawodności nie powinna dziwić. Niestety to właśnie problem z awaryjnością był jednym z gwoździ do trumny szwedzkiego producenta.

Awaryjność silników - 2,49 proc.

/ 113. Mini

Obraz
© zdjęcie producenta

Producent miejskich samochodów należący do BMW wypada jeszcze gorzej niż niemiecka marka. Mini to drogie miejskie auta, które zachęcają klientów niepowtarzalnym stylem. Podobnie jak w przypadku BMW, też Mini może pochwalić się świetnymi właściwościami jezdnymi i dynamicznymi silnikami. Niestety w parze z osiągami i wysoką ceną nie idzie niezawodność.

Awaryjność silników - 2,51 proc.

10 / 112. Audi

Obraz
© zdjęcie producenta

Kolejny niemiecki producent klasy premium osiągnął jeszcze gorszy wynik. Audi niestety pokazuje, że mimo wysokiej ceny i jakości wykonania większości elementów, same silniki nie mogą pochwalić się niezawodnością. Jak się okazuje, z trójki niemieckich marek premium tylko Mercedes oferuje niezawodne silniki. Ciekawie wygląda też porównanie Audi z Volkswagenem. Choć obie marki korzystają z tych samych jednostek napędowych, to te większe i mocniejsze, które częściej montowane są w Audi, muszą stanowić problem.

Awaryjność silników - 3,71 proc.

11 / 111. MG Rover

Obraz
© zdjęcie producenta

Niekwestionowanym liderem zestawienia jest Rover i jego sportowa odmiana MG. Choć marka ta nie istnieje już od 2005 roku, to nadal jest udręką dla brytyjskich kierowców. Samochody Rover od lat słynęły z kiepskiej jakości, częstych awarii i stosunkowo wysokiej ceny. Była to firma, która nawet z Hondy Civic potrafiła zrobić jeden z najbardziej awaryjnych samochodów pod postacią modelu 200. Dlatego pierwsza pozycja w rankingu najbardziej psujących się silników nie powinna nikogo dziwić. Marka MG teraz powraca firmując chińskie samochody, a to też nie zapowiada wysokiej jakości.

Awaryjność silników - 7,88 proc.

sj, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka