9. Mercedes Klasy S (W220) – indeks 359
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku największego konkurenta BMW serii 7. Mercedes Klasy S to marka sama w sobie. Flagowy model niemieckiej firmy słynie z tego, że wprowadza do świata motoryzacji wiele nowości i należy do najbardziej komfortowych samochodów na rynku. Niestety koszt innowacyjności jest spory. Generacja W220 weszła do produkcji w drugiej połowie 1998 roku i teraz jest stosunkowo częstym widokiem na polskich drogach, gdyż dziś samochody te potrafią mieć bardzo atrakcyjne ceny. Jednak nie należy zapominać, że po zakupie trzeba utrzymać najdroższego Mercedesa, a to już pociąga za sobą spore koszty (głównie za sprawą komfortowego, ale awaryjnego zawieszenia). W przypadku Klasy S jest to praktycznie standard. Kolejna generacja (W221) też nie może się pochwalić dobrym wynikiem (indeks 324), a również najnowszy model (W222) miał sporo problemów zaraz po premierze.
Średni koszt naprawy – 2276 zł.