Wprowadzenie zewnętrznych i wewnętrznych modyfikacji ma na celu utrzymanie dobrej pozycji Fiata Pandy w segmencie aut miejskich. Od pojawienia się na rynku we wrześniu 2003 roku do dziś wyprodukowano aż 1,5 miliona Pand, a rok 2009 Fiat planuje zamknąć wynikiem ponad 285 000 sprzedanych samochodów.
Fiat Panda MY2009 poddano kosmetyce, zachowując dotychczasowe wzornictwo i rozwiązania techniczne. Panda może być wyposażona w sekwencyjną skrzynię biegów Dualogic, która jest bardzo pomocnym rozwiązaniem dla kierowców poruszających się głównie w aglomeracjach miejskich.
88% sprzedanych na świecie Pand to wersje z dodatkowym wyposażeniem. Od roku 2007 do dziś sprzedano 120 000 sztuk modelu „Natural Power”, napędzanego benzyną i gazem ziemnym.
Zewnętrzny face-lifting Fiata Pandy MY2009 z przodu polega na zastosowaniu osłony chłodnicy w tym samym odcieniu, co nadwozie (począwszy od wersji Dynamic). Również oglądając auto z boku można dostrzec drobne estetyczne zmiany, takie jak opcjonalne relingi ze środkową częścią w kolorze matowego chromu i nowy wzór kołpaków kół dla wersji Dynamic.
Wszystkie Pandy z nowej serii będą wyposażane w lusterka zewnętrzne o większych rozmiarach (opcjonalnie w kolorze nadwozia dla wersji Dynamic) oraz w czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa.
We wnętrzu Pandy MY2009 znajdziemy: nowy, bogatszy graficznie zestaw przyrządów (we wszystkich wersjach) oraz nowe kolory tapicerki dla wersji Dynamic. Nowe tapicerki występują w kombinacji kolorów: czarno-niebieski, czarno-żółty i czarno-fioletowy.
Wprowadzono też cztery nowe kolory nadwozia - równie oryginalne jak ich nazwy: Żółty Tropicalia, Niebieski Cha Cha Cha, Fioletowy Tribal i Czerwony Twist.