Peugeot konsekwentnie odnawia gamę pojazdów dostawczych. Do sprzedaży nie trafił jeszcze niedawno zaprezentowany Bipper, a w kolejce do salonów ustawia się Partner drugiej generacji. Całkowicie nowy model, który przejmuje nazwę poprzednika, trafi do sprzedaży w drugiej połowie tego roku.
Producent ostatnio zasypuje rynek nowościami z segmentu pojazdów użytkowych, jednak żeby osiągnąć lepszy efekt handlowy, działania marketingowe koncernu znad Sekwany muszą być rozłożone w czasie.
Największa z furgonetek Peugeota trafiła do sprzedaży w Polsce w sierpniu 2006 roku. Pojazd średniej wielkości – Expert pojawił się nad Wisłą w lutym 2007 roku a najmniejszy z gamy – Bipper będzie sprzedawany w ciągu najbliższych miesięcy. Ukoronowaniem procesu wymiany gamy pojazdów użytkowych jest właśnie prezentacja całkowicie nowego Partnera.
Jego poprzednik pozostaje w sprzedaży w zbliżonej formie od niemal 12 lat i nic nie wskazuje na to, żeby ten stan rzeczy miał się szybko zmienić. Producent postanowił kontynuować jego produkcję ograniczając ilość dostępnych wersji i modyfikując nazwę (Partner Origin).
Podążając za ogólnoświatowym trendem konstruktorzy zwiększyli wymiary nowego vana. Przy długości wynoszącej 4.380 mm wygospodarowano 3,3 m3 przestrzeni ładunkowej w wersji z jednym rzędem siedzeń, co pozwala na równoczesny załadunek dwóch europalet. Ładowność furgonetki wynosi 850 kg. Zastosowanie nowatorskiego przedniego fotela Extenso stworzyło możliwość przewozu dwóch pasażerów obok kierowcy, lub po jego złożeniu,transport ładunku o długości ponad 3 m i zwiększenie przestrzeni ładunkowej do 3,7 m3.
Do napędu producent zastosował silniki HDI o mocy 92 lub 110 KM. Układ jezdny został przejęty z innego vana produkowanego przez koncern PSA – C4 Picasso. Podobnie jak w przypadku poprzednika, producent przygotował również osobową wersję pojazdu m in. w wersji z pięcioma niezależnymi fotelami.
Źródła: Samar, Peugeot