Latający dywanik - Toyota - 2010 r.
Japoński producent systematycznie podkreślający niezawodność i jakość swoich modeli, jest jednym z głównych graczy świata motoryzacji, ale też jednym z największych "przywoływaczy". Jego batalia o rynek USA i bycie pierwszym motoryzacyjnym koncernem świata, miewa bardzo trudne momenty. Tylko od 2010 r. firma musiała wezwać do serwisów w USA i Europie kilkadziesiąt milionów samochodów.
Jedną z najbardziej nagłośnionych akcji była konieczność dokonania napraw w modelach Toyoty i Lexusa, które zostały "oskarżone" o samoczynne przyspieszanie. Akcja dotyczyła ponad 8 milionów samochodów, wymagała zeznań, a następnie przeprosin złożonych przez władze Toyoty w kongresie USA.
Mimo, że Toyota finalnie zapewniła, że przyczyną niekontrolowanego przyspieszania aut, najprawdopodobniej były dywaniki blokujące pedał gazu, to reputacja japońskiej marki mocno ucierpiała. Dochodzenie rządowych agencji wykluczyło co prawda usterkę techniczną, jednak firma straciła kilkadziesiąt miliardów dolarów ze swojej wartości, wypłaciła ok 50 mln dolarów odszkodowań i zmagała się z indywidualnymi pozwami w sądach.