Motoryzacyjna abstrakcja

Obraz
Źródło zdjęć: © Jakub Wielicki

Często styl nie idzie w parze z praktycznością. Tymczasem nowy Citroen C3 nie dość, że wygląda nietuzinkowo, to jeszcze okazuje się praktycznym i sprawnym autem. Brakuje tylko precyzyjnej skrzyni biegów

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Styl ponad wszystko
Francuskie samochody, a bardziej ich stylistyka od zawsze budziła kontrowersje. Jedni kochali je na zabój, inni z całego serca nienawidzili. Ale jak już ktoś kupił auto znad Sekwany, nie widział poza nim świata. Nie inaczej jest z kolejnym rodzinnym autem francuskiego producenta - C3 Picasso.

Ale od początku. Najpierw była Xara Picasso. Potem nazwisko sławnego malarza otrzymał model C4. Teraz do rodziny dołączył kompaktowy C3. Nietuzinkowa stylistyka, charakterystyczne lampy, olbrzymia powierzchnia szyb i znane logo, to główne wyróżniki auta.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ CITROENA C3 * We wnętrzu jest jeszcze ciekawiej. Nie dość, że auto jest przestronne, to jeszcze zaprojektowane z polotem. Od razu rzuca się w oczy centralnie umieszczony cyfrowy prędkościomierz z obrotomierzem. Tuż obok znajdziemy radio. Przed nimi znalazła się spora płaska powierzchnia, niczym stolik śniadaniowy. Tworzywo, z jakiego zrobiono kokpit jest miękkie, przyjemne w dotyku i ma ciekawą fakturę.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Na plus trzeba odnotować również bagażnik samochodu. Mimo niewielkich rozmiarów nadwozia do kufra zmieści się ponad 380 l bagażu. To już imponujący wynik, a może być jeszcze lepiej. Bo kiedy złożymy oparcie tylnej kanapy uzyskamy 1500 litrów. Dodatkowo można jeszcze położyć oparcie przedniego fotela, co pozwoli przewozić przedmioty długie na 2,4 m.

Miękko i przytulnie
Pomimo ciemnych plastików oraz materiałów użytych do wykończenia auta, wnętrze sprawia miłe wrażenie. Jest to z pewnością zaleta dużej powierzchni szyb i podzielonych szybą przednich słupków. To daje znakomitą widoczność. A poprawiają ją jeszcze równie duże, zewnętrzne lusterka. Niestety, masywny tylny słupek znacznie utrudnia manewrowanie samochodem. Podczas jazdy C3 Picasso może zaskoczyć niejednego. Powodem jest miękkie zawieszenie i wysoko umieszczony środek masy. Przez to potrafi się nieprzyjemnie wychylić podczas jazdy na ostrych zakrętach. Jednak do miękkiego zawieszenia i przechyłów wysokiego nadwozia można się przyzwyczaić.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Tego samego wymaga praca 95-konnego silnika benzynowego. Motor o pojemności 1.4 l i połączona z nim 5-stopniowa skrzynia biegów pracują dość mozolnie. Przekładnia jest elastyczna, ale biegi wchodzą z lekkim oporem. Sprawne i szybkie wyprzedzanie jest możliwe dopiero przy wysokich obrotach. Niestety w kabinie robi się wtedy głośno i nieprzyjemnie.

Dynamiczna jazda, zarówno po mieście jak i na trasie okupiona jest średnim spalaniem w granicach 8,5 l/100km. To aż o dwa litry więcej niż podaje producent.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ CITROENA C3 * Panie wolą ładne
Citroen C3 Picasso, jak na francuską markę przystało wygląda ciekawie. Jego linia z pewnością znajdzie wielu zwolenników, zwłaszcza pośród płci pięknej. Auto warto pochwalić za styl i wykonanie. Zganić trzeba natomiast niezbyt dynamiczny silnik benzynowy i zbyt miękkie zawieszenie.

Jakub Wielicki

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025