Motocykle Hero z logo Harleya-Davidsona. Nieoczekiwany zwrot akcji w Indiach

Wyjście Harleya-Davidsona z Indii wprowadziło sporo zamieszania. Amerykańska firma zamknęła swoją fabrykę i pozostawiła za sobą niezadowolonych właścicieli salonów sprzedaży. Teraz na ratunek ma przyjść Hero.

Harley-Davidson Street 750Harley-Davidson Street 750
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina

Harley-Davidson w ostatnim czasie tnie koszty i jednym z bardziej spektakularnych efektów tego jest całkowite wycofanie się z Indii. Jeszcze kilka lat amerykański producent motocykli otworzył w tym kraju fabrykę w Bawal, która wytwarzała model Street. Dzięki temu najtańszy harley miał być jeszcze bardziej atrakcyjny cenowo i w ten sposób zawalczyć o indyjskiego klienta. Okazało się jednak, że mimo całego wysiłku motocykle te nadal są zbyt drogie na rynku, na którym królują najtańsze z najtańszych maszyn.

Nowe szefostwo Harleya-Davidsona postanowiło jednak nie tylko zamknąć fabrykę, ale całkowicie wycofać się z Indii. To spowodowało (delikatnie mówiąc) duże niezadowolenie dealerów amerykańskiej marki i nawet zaczęło się mówić o pozwie zbiorowym, który wystosują przeciwko Harleyowi-Davidsonowi. Udało się jednak znaleźć rozwiązanie i podpisano umowę z indyjską motocyklową marką Hero. Jak się okazuje, efekty tego porozumienia będą dużo dalej posunięte, niż można by się spodziewać.

Na razie Hero przejęło i zmieniło branding 10 salonów Harleya, a los pozostałych 23 powinniśmy poznać niedługo. Indyjska firma będzie też odpowiedzialna za serwis i sprzedaż części do motocykli amerykańskiej marki. To jednak nie wszystko. Prawdziwą bombą była wypowiedź Niranjana Gupty, który w Hero odpowiada za finanse firmy. W rozmowie z indyjskimi mediami zapowiedział, że częścią umowy jest też to, że Hero będzie produkować motocykle klasy premium, które będą sprzedawane z logo Harleya-Davidsona.

Oznacza to, że amerykańska marka nie zniknie na długo z Indii, jednak motocykle tam sprzedawane będą zupełnie inne niż te dostępne w reszcie świata. Maszyny Hero oferowane pod szyldem Harleya z jednej strony mają być modelami z wyższej półki jak na lokalne standardy, a z drugiej bardziej konkurencyjne cenowo od oryginalnych harleyów. Można się zatem spodziewać mniejszych silników, ale też innej stylistyki.

Harley-Davidson LiveWire – jak wygląda ładowanie elektrycznego motocykla

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę