Motocykle Hero z logo Harleya-Davidsona. Nieoczekiwany zwrot akcji w Indiach

Wyjście Harleya-Davidsona z Indii wprowadziło sporo zamieszania. Amerykańska firma zamknęła swoją fabrykę i pozostawiła za sobą niezadowolonych właścicieli salonów sprzedaży. Teraz na ratunek ma przyjść Hero.

Harley-Davidson Street 750Harley-Davidson Street 750
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina

Harley-Davidson w ostatnim czasie tnie koszty i jednym z bardziej spektakularnych efektów tego jest całkowite wycofanie się z Indii. Jeszcze kilka lat amerykański producent motocykli otworzył w tym kraju fabrykę w Bawal, która wytwarzała model Street. Dzięki temu najtańszy harley miał być jeszcze bardziej atrakcyjny cenowo i w ten sposób zawalczyć o indyjskiego klienta. Okazało się jednak, że mimo całego wysiłku motocykle te nadal są zbyt drogie na rynku, na którym królują najtańsze z najtańszych maszyn.

Nowe szefostwo Harleya-Davidsona postanowiło jednak nie tylko zamknąć fabrykę, ale całkowicie wycofać się z Indii. To spowodowało (delikatnie mówiąc) duże niezadowolenie dealerów amerykańskiej marki i nawet zaczęło się mówić o pozwie zbiorowym, który wystosują przeciwko Harleyowi-Davidsonowi. Udało się jednak znaleźć rozwiązanie i podpisano umowę z indyjską motocyklową marką Hero. Jak się okazuje, efekty tego porozumienia będą dużo dalej posunięte, niż można by się spodziewać.

Na razie Hero przejęło i zmieniło branding 10 salonów Harleya, a los pozostałych 23 powinniśmy poznać niedługo. Indyjska firma będzie też odpowiedzialna za serwis i sprzedaż części do motocykli amerykańskiej marki. To jednak nie wszystko. Prawdziwą bombą była wypowiedź Niranjana Gupty, który w Hero odpowiada za finanse firmy. W rozmowie z indyjskimi mediami zapowiedział, że częścią umowy jest też to, że Hero będzie produkować motocykle klasy premium, które będą sprzedawane z logo Harleya-Davidsona.

Oznacza to, że amerykańska marka nie zniknie na długo z Indii, jednak motocykle tam sprzedawane będą zupełnie inne niż te dostępne w reszcie świata. Maszyny Hero oferowane pod szyldem Harleya z jednej strony mają być modelami z wyższej półki jak na lokalne standardy, a z drugiej bardziej konkurencyjne cenowo od oryginalnych harleyów. Można się zatem spodziewać mniejszych silników, ale też innej stylistyki.

Harley-Davidson LiveWire – jak wygląda ładowanie elektrycznego motocykla

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟