Trwa ładowanie...

Motocykle Hero z logo Harleya-Davidsona. Nieoczekiwany zwrot akcji w Indiach

Wyjście Harleya-Davidsona z Indii wprowadziło sporo zamieszania. Amerykańska firma zamknęła swoją fabrykę i pozostawiła za sobą niezadowolonych właścicieli salonów sprzedaży. Teraz na ratunek ma przyjść Hero.

Harley-Davidson Street 750Harley-Davidson Street 750Źródło: Materiały prasowe, fot: Harley-Davidson
d1u3hex
d1u3hex

Harley-Davidson w ostatnim czasie tnie koszty i jednym z bardziej spektakularnych efektów tego jest całkowite wycofanie się z Indii. Jeszcze kilka lat amerykański producent motocykli otworzył w tym kraju fabrykę w Bawal, która wytwarzała model Street. Dzięki temu najtańszy harley miał być jeszcze bardziej atrakcyjny cenowo i w ten sposób zawalczyć o indyjskiego klienta. Okazało się jednak, że mimo całego wysiłku motocykle te nadal są zbyt drogie na rynku, na którym królują najtańsze z najtańszych maszyn.

Nowe szefostwo Harleya-Davidsona postanowiło jednak nie tylko zamknąć fabrykę, ale całkowicie wycofać się z Indii. To spowodowało (delikatnie mówiąc) duże niezadowolenie dealerów amerykańskiej marki i nawet zaczęło się mówić o pozwie zbiorowym, który wystosują przeciwko Harleyowi-Davidsonowi. Udało się jednak znaleźć rozwiązanie i podpisano umowę z indyjską motocyklową marką Hero. Jak się okazuje, efekty tego porozumienia będą dużo dalej posunięte, niż można by się spodziewać.

Na razie Hero przejęło i zmieniło branding 10 salonów Harleya, a los pozostałych 23 powinniśmy poznać niedługo. Indyjska firma będzie też odpowiedzialna za serwis i sprzedaż części do motocykli amerykańskiej marki. To jednak nie wszystko. Prawdziwą bombą była wypowiedź Niranjana Gupty, który w Hero odpowiada za finanse firmy. W rozmowie z indyjskimi mediami zapowiedział, że częścią umowy jest też to, że Hero będzie produkować motocykle klasy premium, które będą sprzedawane z logo Harleya-Davidsona.

Oznacza to, że amerykańska marka nie zniknie na długo z Indii, jednak motocykle tam sprzedawane będą zupełnie inne niż te dostępne w reszcie świata. Maszyny Hero oferowane pod szyldem Harleya z jednej strony mają być modelami z wyższej półki jak na lokalne standardy, a z drugiej bardziej konkurencyjne cenowo od oryginalnych harleyów. Można się zatem spodziewać mniejszych silników, ale też innej stylistyki.

Harley-Davidson LiveWire – jak wygląda ładowanie elektrycznego motocykla

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1u3hex
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u3hex
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj