Motocykle Energica od 2021 r. będą miały gniazdo szybkiego ładowania CHAdeMO

Użytkując motocykl elektryczny na co dzień, a szczególnie, gdy ma się zamiar pojechać w trasę, zależy na możliwości szybkiego naładowania akumulatorów. Dlatego włoska Energica dodała do swoich maszyn gniazdo standardu CHAdeMO.

CHAdeMOGniazdo CHAdeMo znajdzie się na pokładzie motocykli marki Energica.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Energica
Szymon Jasina

Elektryczne motocykle mają mniejsze akumulatory niż samochody, ale to nie znaczy, że długi czas ich ładowania nie jest przeszkodą w normalnym użytkowaniu tych maszyn. Idealnie, jakby podczas dalszego wyjazdu dało się uzupełnić energię w trakcie niedługiej przerwy na rozprostowanie się i zjedzenie jakiejś przekąski. Nie oszukujmy się, jazda wieloma motocyklami jest mniej komfortowa niż samochodami, więc przerwy są wpisane w podróżowanie jednośladami. Dlatego też właśnie w ich przypadku napęd elektryczny może się nieźle sprawdzać, jeśli w trakcie takiego krótkiego odpoczynku będzie możliwe naładowanie akumulatorów w znaczącym stopniu.

Od 2021 r. w swoich motocyklach gniazdo w standardzie CHAdeMO do szybkiego ładowania prądem stałym będzie oferowała Energica. Jak tłumaczy Giampiero Testoni, dyrektor odpowiedzialny we włoskiej firmie za sprawy techniczne, częściowo wiąże się to z wejściem na rynek japoński (standard CHAdeMO pochodzi właśnie z tego kraju), ale nie tylko. Szybkie ładowanie docenią też klienci z innych krajów, a ładowarki tego typu popularne są również w Europie.

Energica Eva Ribelle
Energica Eva Ribelle © Materiały prasowe | Energica

Oczywiście oprócz samego gniazda do ładowania potrzebne było stworzenie nowej jednostki sterującej uzupełnianiem energii w akumulatorach, która pozwoli na korzystanie ze standardu CHAdeMO. Nowe gniazdo (razem z drugim do wolniejszego ładowania) znalazło się pod siedzeniem.

Jaki efekt przynosi nowe rozwiązanie w motocyklach marki Energica? Pełne naładowanie większych akumulatorów (21,5 kWh), które zapewniają zasięg nawet 400 km, trwa godzinę. Choć nie podano bardziej praktycznych danych, jak np. czas naładowania od 20 do 80 proc. akumulatorów, to można się spodziewać, że będzie to kwestia nieco dłuższej przerwy w podróży, ale zauważalnie krótszej niż wspomniana godzina.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła