Kawasaki ER5
Nastawiając swe poszukiwania na nieskomplikowaną maszynę z Kraju Kwitnącej Wiśni, która nie będzie nieco mocniejszym motorowerem, nie możemy zapomnieć o trzeciej budżetówce - Kawasaki ER5. Ów model widniejący w katalogu producenta od 1997 do 2006 roku, wzorem Hondy CB500 i Suzuki GS500, oferował przyzwoitą ergonomię, komfortową pozycję dla użytkownika i znośną dla pasażerki. O ramie wykonanej ze stalowych rur nie trzeba chyba wspominać. Tylny podwójny wahacz wsparto na dwóch amortyzatorach, które z powodzeniem wytrzymują typowo polską eksploatację. Sercem maszyny został, a jakżeby inaczej, dwucylindrowy rzędowiec. 498 cm3 pozwoliły na wygenerowanie 50 KM i 45 Nm - agregat sprzężono z sześciobiegową przekładnią. 174 kg wagi wpisanej w homologacji oraz sprint do pierwszej setki w 6 sekund nie dają powodów do narzekań, podobnie jak prędkość maksymalna wynosząca 185 km/h.