Yamaha XJ 600 Diversion
Przemierzając ofertę japońskich producentów z lat 90., nie możemy pominąć zakładów Yamahy, gdzie w latach 1991-2003 wytwarzano model XJ 600 Diversion. Motocykl plasujący się wyżej w dwukołowej społeczności niż wcześniej wspomniane, oparty został na rurowej ramie przestrzennej. Pod 17-litrowym zbiornikiem paliwa umieszczono pochylony do przodu zespół napędowy. Rzędowy, czterocylindrowy silnik, oczywiście czterosuwowy, współgrał z pokaźną baterią czterech podciśnieniowych gaźników. Sumiennie i poprawnie wyregulowane, przyczyniały się do krzesania 61 KM i 53 Nm z 598 cm3. Oczywiście, jak przystało na popularnego producenta, moc transmitowana była przez łańcuch oraz manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Umiejętnie obsługiwana manetka gazu, klamką sprzęgła i skrzynią pozwalają na osiągnięcie 100 km/h w równe 5 sekund i osiągnięcie do 180 km/h.