Moto Guzzi pokazało odświeżone V85 TT. Zmiany nie są duże, ale znaczące

Moto Guzzi V85 TT to motocykl turystyczny, który jest na rynku dopiero dwa lata. Mimo to Włosi już zdecydowali na wprowadzenie szeregu poprawek na 2021 r. Najważniejszą jest większy moment obrotowy dostępny przy niskich i średnich obrotach.

Moto Guzzi V85 TTMoto Guzzi V85 TT
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Szymon Jasina

Moto Guzzi V85 TT swoim wyglądem nawiązuje do maszyn enduro z lat 80. Jednak mimo stylistyki retro włoska marka dba, aby motocykl ten był jak najbardziej nowoczesny i już przygotowała poprawioną wersję swojego turystycznego modelu.

Zmiany objęły przede wszystkim silnik. Choć od początku spełniał on normę Euro 5, to inżynierowie i tak postanowili jeszcze nad nim popracować. Tradycyjnie dla Moto Guzzi jest to dwucylindrowa widlasta jednostka ustawiona poprzecznie (z cylindrami wystającymi na boki maszyny).

Po poprawkach obejmujących m.in. wtrysk i oprogramowanie sterujące pracą silnika, udało się uzyskać większy moment obrotowy przy niskich i średnich obrotach, co przełoży się na elastyczność i przyspieszenie. Nie podano parametrów silnika o pojemności 853 cm3, można zatem zakładać, że maksymalne wartości pozostały bez zmian i włoski turystyk osiąga moc 80 KM przy 7750 obr./min i moment obrotowy 80 Nm przy 5000 obr./min.

Moto Guzzi V85 TT
Moto Guzzi V85 TT © Materiały prasowe | Moto Guzzi

Moto Guzzi V85 TT otrzymało dwa nowe tryby jazdy. Do dotychczasowych (drogowego, na deszcz i offroadowego) dołączył sportowy i dodatkowy pozwalający na zastosowanie własnych ustawień. Zmieniają one pracę kontroli trakcji, ABS-u i elektronicznej przepustnicy (ride-by-wire). W standardzie otrzymuje się też tempomat i wyświetlacz w miejscu zegarów. Ponadto Włosi stworzyli nowe szprychowe koła, które są o 1,5 kg lżejsze od poprzednich.

Nowe Moto Guzzi V85 TT oferowane jest w trzech wersjach kolorystycznych. Tak jak do tej pory dostępna jest też wersja Travel wyposażona w boczne kufry, wyższą szybę, dodatkowe światła LED, podgrzewane manetki czy już w standardzie w system multimedialny Moto Guzzi MIA. Dotychczasowy model w najtańszej wersji kosztował 49 900 zł. Można się spodziewać, że nowe Moto Guzzi V85 TT zachowa tę cenę lub będzie nieco droższe.

Moto Guzzi V85 TT
Moto Guzzi V85 TT © Materiały prasowe | Moto Guzzi
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła