Jeszcze silniejsze, jeszcze szybsze, jeszcze bardziej dynamiczne. Audi TT RS plus wiosną pojawi się na rynku w wersji Coupé i Roadster. Pięciocylindrowy silnik turbo o mocy zwiększonej do 360 KM, pozwala osiągnąć tym samochodem maksymalną prędkość 280 km/h.
Silnik TFSI o pojemności 2.5 l w Audi TT RS plus w porównaniu z modelem wyjściowym generuje o 20 KM więcej. Moment obrotowy wynosi 465 Nm, czyli więcej o 15 Nm. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub siedmiobiegowa przekładnia S tronic. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów wyposażona jest w funkcję Launch Control, która optymalizuje przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Stały napęd na cztery koła działa w oparciu o sprzęgło wielopłytkowe.
Audi TT RS plus wyposażone w przekładnię S tronic, rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy, a z manualną skrzynią biegów w 4,3 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Jak podaje producent, model Coupé ze skrzynią S tronic spala średnio 8,5 litra paliwa na 100 km, a Roadster 8,6 litra. Ograniczenie zużycia paliwa starano się osiągnąć przede wszystkim dzięki lekkim nadwoziom. W przedniej części nadwozia wykorzystano aluminium, w tylnej - stalową blachę. Coupé wyposażone w przekładnię manualną oraz napęd quattro, waży tylko 1.450 kg. Obciążenie jednostkowe mocy wynosi 4,0 kg na KM. Wynik Roadstera to 4,2 kg na KM.
W przypadku samochodu o tak dużej mocy sporo pracy ma układ hamulcowy. Na przedniej osi zamontowano czterotłokowe zaciski wraz z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Audi TT RS plus porusza się na 19-calowych, pięcioramiennych obręczach polakierowanych na czarno, czerwone krawędzie dodają im charakteru. Opony mają rozmiar 255/35. Opcjonalnie dostępny jest system regulacji amortyzatorów Audi magnetic ride. Duży, montowany na stałe spojler zwiększa docisk osi tylnej. Osłona chłodnicy "singleframe" to kolejny element wyróżniający Audi TT RS Plus. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Podwójny, sportowy układ wydechowy z klapą modulującą brzmienie silnika kończy się owalnymi czarnymi końcówkami.