ML 63 AMG: 510 KM!

Obraz

ML 63 AMG: 510 KM! | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8681/ml-63amg-01.jpeg',550,366) ) |
| --- | Pod presją Porsche, BMW, a także Range Rovera, sportowo-rekreacyjne auta kategorii SUV z każdym sezonem stają się mocniejsze i coraz bardziej luksusowe. Mercedes-Benz postanowił najwyraźniej zademonstrować swą supremację, bo na zbliżający się jesienny salon samochodowy we Frankfurcie, wespół ze specjalistami AMG przygotował istną bestię: napędzane przeszło sześciolitrowym silnikiem auto ML 63 AMG.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8681/ml-63amg-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Na początek najbardziej emocjonujące fakty: moc maksymalna sięga 375 kW/510 KM @ 6800 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy 630 Nm @ 5200 obr/min. Parametry takie zdołano uzyskać - co warto podkreślić – bez instalowania turbosprężarki! Jest więc ML 63 AMG wyposażony w najpotężniejszy seryjnie produkowany wolnossący silnik V8 na świecie. Moc przenoszona jest za pośrednictwem AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC – siedmioprzełożeniowego automatu o sekwencyjnym trybie pracy. Mercedes-Benz ML 63 AMG rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5 sekund. Prędkość maksymalna ograniczono do 250 km/h.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8681/ml-63amg-03.jpeg',550,367) ) |
| --- | Sportowe zawieszenie AMG zbudowano na bazie adaptacyjnego pneumatycznego rozwiązania Mercedesa AIRMATIC. Dzięki temu, prześwit i stopień tłumienia dostosowywany jest do warunków drogowych i stylu jazdy. Jest to szczególnie pożądane w przypadku auta, które ma mknąć z prędkością ponad dwustu km/h po autostradzie, kiedy indziej zaś taplać się w błocie, czy wspinać po górskiej drodze. Moc przenoszona jest permanentnie na obie osie w proporcji 40 do 60 (przód:tył). Zależnie jednak od przyczepności poszczególnych kół proporcje te mogą się zmieniać.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8681/ml-63amg-04.jpeg',550,350) ) |
| --- | Mercedes-Benz ML 63 AMG wygląda bardzo atletycznie dzięki przemodelowaniu grilla i zderzaków. Jednak, jako że tuning AMG daleki jest od efekciarstwa, sylwetka nie zmieniła swych proporcji. Więcej zmian wizualnych poczyniono zapewne we wnętrzu auta, którego zdjęć nie ujawniono - wszak premiera będzie miała miejsce dopiero za miesiąc, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Ci wszyscy, których już sama zewnętrzna powierzchowność i parametry silnika przekonały do kupna ML 63 AMG muszą się uzbroić w cierpliwość. Pierwsze egzemplarze tego auta trafią do klientów dopiero na wiosnę przyszłego roku.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025