ML 63 AMG: 510 KM! | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8681/ml-63amg-01.jpeg',550,366) ) |
| --- | Pod presją Porsche, BMW, a także Range Rovera, sportowo-rekreacyjne auta kategorii SUV z każdym sezonem stają się mocniejsze i coraz bardziej luksusowe. Mercedes-Benz postanowił najwyraźniej zademonstrować swą supremację, bo na zbliżający się jesienny salon samochodowy we Frankfurcie, wespół ze specjalistami AMG przygotował istną bestię: napędzane przeszło sześciolitrowym silnikiem auto ML 63 AMG.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8681/ml-63amg-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Na początek najbardziej emocjonujące fakty: moc maksymalna sięga 375 kW/510 KM @ 6800 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy 630 Nm @ 5200 obr/min. Parametry takie zdołano uzyskać - co warto podkreślić – bez instalowania turbosprężarki! Jest więc ML 63 AMG wyposażony w najpotężniejszy seryjnie produkowany wolnossący silnik V8 na świecie. Moc przenoszona jest za pośrednictwem AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC – siedmioprzełożeniowego automatu o sekwencyjnym trybie pracy. Mercedes-Benz ML 63 AMG rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5 sekund. Prędkość maksymalna ograniczono do 250 km/h.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8681/ml-63amg-03.jpeg',550,367) ) |
| --- | Sportowe zawieszenie AMG zbudowano na bazie adaptacyjnego pneumatycznego rozwiązania Mercedesa AIRMATIC. Dzięki temu, prześwit i stopień tłumienia dostosowywany jest do warunków drogowych i stylu jazdy. Jest to szczególnie pożądane w przypadku auta, które ma mknąć z prędkością ponad dwustu km/h po autostradzie, kiedy indziej zaś taplać się w błocie, czy wspinać po górskiej drodze. Moc przenoszona jest permanentnie na obie osie w proporcji 40 do 60 (przód:tył). Zależnie jednak od przyczepności poszczególnych kół proporcje te mogą się zmieniać.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8681/ml-63amg-04.jpeg',550,350) ) |
| --- | Mercedes-Benz ML 63 AMG wygląda bardzo atletycznie dzięki przemodelowaniu grilla i zderzaków. Jednak, jako że tuning AMG daleki jest od efekciarstwa, sylwetka nie zmieniła swych proporcji. Więcej zmian wizualnych poczyniono zapewne we wnętrzu auta, którego zdjęć nie ujawniono - wszak premiera będzie miała miejsce dopiero za miesiąc, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Ci wszyscy, których już sama zewnętrzna powierzchowność i parametry silnika przekonały do kupna ML 63 AMG muszą się uzbroić w cierpliwość. Pierwsze egzemplarze tego auta trafią do klientów dopiero na wiosnę przyszłego roku.