| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8804/outlander-2005-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Mitsubishi ma w tym roku wiele powodów, żeby przypominać się tzw. dziennikarzom motoryzacyjnym – 10. zwycięstwo modelu Pajero w morderczym rajdzie Paryż – Dakar, nowa wersja silnikowa Turbo znanej i cenionej niby-terenówki Outlander, kosmetyczne zmiany całej palety samochodów 4x4 oraz nowy promocyjny cennik. Polski oddział japońskiego koncernu postanowił pochwalić się tymi dokonaniami na imprezie zorganizowanej na Podlasiu nieopodal granicy polsko-białoruskiej. Przyjemności przemierzania leśnych bezdroży samochodami terenowymi Mitsubishi nie zmącił nawet strach przed złowrogim prezydentem Łukaszenką, który według zapewnień miejscowej ludności zwykł przechadzać się po nadbużańskich lasach z maczugą i workiem. Na szczęście żaden uczestnik imprezy nie zniknął w worku wąsatego prezydenta i nie wylądował jako rozlewacz stali w kombinacie metalurgicznym w Magnitogorsku. Wszyscy mieli okazję przekonać się, że Mitsubishi jest obecnie jednym z najważniejszych graczy na rynku samochodów terenowych.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8804/outlander-2005-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Głównym pretekstem do zorganizowania imprezy była prezentacja Outlandera w wersji Turbo. Samochód wyposażono w 2-litrowy silnik pochodzący z Lancera Evo VIII. Dzięki turbodoładowaniu motor uzyskuje moc 202 KM przy 5 500 obr./min oraz moment obrotowy 303 Nm. przy 3 500 obr./min. Takie parametry silnika pozwalają nie najlżejszemu Outlanderowi uzyskać „setkę” w 7,7 s. Imponująca jest też prędkość maksymalna – 220 km/h. Wersja Turbo jest nieźle wyposażona – m.in. w 6 poduszek powietrznych, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację, tapicerkę wykonaną ze skóry i alcantary, dwa okna dachowe (szyberdachy). Biorąc pod uwagę cenę, którą skalkulowano na poziomie 115 990 PLN, trzeba przyznać, że nowe Mitsubishi jest propozycją atrakcyjną także dla tych, którzy nie rozważali zakupu auta terenowego.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8804/outlander-2005-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Outlander Turbo jest samochodem niezwykle uniwersalnym – łączy zalety szybkiego GTI z pojemnym rodzinnym vanem. Dzięki napędowi 4x4 oraz wielowahaczowemu zawieszeniu tylniej osi auto o wysokości 1620 mm prowadzi się jak osobowe o znacznie niżej położonym środku ciężkości. Outlander nie jest prawdziwym samochodem terenowym, ale jego „dzielność” jest nieporównywalna z tym, co oferuje przeciętny samochód. Pozostaje jedynie problem zużycia paliwa – ok. 14 l./100 km w mieście, oraz image. Według Mitsubishi Outlander został zaprojektowany dla ludzi przed 35. rokiem życia. Trzeba przyznać, że żywiołowa i gadżeciarska stylizacja tego samochodu nie każdemu musi się podobać. Biorąc pod uwagę fakt, że niewielu jest w Polsce młodych ludzi skłonnych wydać na samochód ponad 100 000 zł oraz akceptować jego nieposkromiony apetyt na wciąż drożejące paliwo, wnioskujemy, że Outlander nie stanie się w naszym kraju rynkowym przebojem. A szkoda, bo auto jest naprawdę ciekawe.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8804/outlander-2005-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | Jakie jeszcze niespodzianki, poza mrożoną wódką i karkówką z grilla, czekały na uczestników imprezy? Przede wszystkim lekko zmodernizowana gama innych terenówek tej marki – Pajero Dakar 2006, Pajero Sport 2006, pick-up L 200 MY 2006. Wersje 2006, jak łatwo się domyślić, pochodzą z kolekcji, jaka będzie obowiązywać w przyszłym roku. Poza kosmetycznymi zmianami typu: nowe wzory tapicerki czy kolorowy wyświetlacz, samochody różnią się od poprzedników dostępnością w wersji Dakar, którą prócz gustownych znaczków na błotnikach wyróżniają mocniejsze silniki – L 200 i Pajero Sport mają 136 KM zamiast 115 KM. W przypadku innych samochodów znaczek Dakar nie oznacza nic szczególnie ważnego i jest raczej marketingowym chwytem, mającym na celu przypomnieć, że od 1985 r. samochody Mitsubishi 10-krotnie wygrywały rajd, którego początek ma miejsce w Europie, a koniec w Afryce. Pamiętajcie - Pajero przez ostatnie 5 lat nieprzerwanie pomagały swym kierowcom zajmować pierwsze miejsce na podium. Nowe wersje terenówek
Mitsubishi to także nowy atrakcyjny cennik. Spece od sprzedaży chwalą się, że upusty na nowe samochody tej marki sięgają teraz 24 %. Dzięki temu flagowy okręt firmy czyli Pajero Wagon w specyfikacji Dakar 3.2 DID 162 KM kosztuje 189 000 PLN zamiast 249 000 PLN. Outlander w wersji podstawowej 2.0 136 KM to wydatek rzędu 89 990 PLN. Szczęśliwym posiadaczem (naprawdę dobre auto) Pajero Sport w wersji Dakar 2.5 TD 136 KM, można zostać po uiszczeniu kwoty 133 990 PLN. W świat terenówek Mitsubishi wprowadza nas 3-drzwiowe, 114-konne Pajero Pinin – cena 69 990 PLN. A tak z zupełnie innej beczki, w ofercie firmy figuruje Lancer Evolution – w promocyjnej cenie 265-konny potwór dostępny jest już za 176 000 PLN. No proszę, komu terenówka, komu rajdówka - jesienna oferta Mitsubishi i każdy znajdzie coś dla siebie.