Miejskie samochody, które spalają najmniej

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Equa Index
Tomasz Budzik

/ 18Equa Index, czyli rzeczywiste wyniki

Obraz
© Materiały prasowe | Equa Index

Equa to projekt mający na celu sprawdzenie rzeczywistego spalania samochodów. Które miejskie modele są najmniej paliwożerne?

Jednym z poważniejszych wydatków eksploatacyjnych, jakie pokrywać muszą właściciele samochodów, jest zakup paliwa. By oszacować apetyt danego modelu, nie wystarczy już samo spojrzenie do danych zawartych w katalogu. Jak się okazuje, obecnie różnica pomiędzy rzeczywistym spalaniem i tym deklarowanym przez producenta wynosi 30-40 proc.

Nie każda marka rozmija się jednak z prawdą w równym stopniu. Wynika to z różnic pod względem ideologii budowania pojazdów. Dla niektórych producentów sprawa jak najkorzystniejszego przejścia laboratoryjnych testów spalania nie jest najistotniejsza. W efekcie zdarza się, że auta, które według danych fabrycznych są mniej oszczędne, na drodze potrzebują mniej paliwa od tych, których katalogi sugerują ponadprzeciętną ekonomikę jazdy.

Wątpliwości rozwiewają prawdziwe testy drogowe. Na opublikowanie takich oficjalnych danych zdecydował się na razie Peugeot i Citroen. Z pomocą przychodzi jednak Equa Index. Jest to międzynarodowa inicjatywa polegająca na sprawdzaniu rzeczywistej konsumpcji paliwa w warunkach drogowych. Na Starym Kontynencie przebadano na razie 60 tys. samochodów – głównie na drogach Niemiec i Wielkiej Brytanii.

Na kolejnych slajdach przedstawiamy najoszczędniejsze samochody miejskie według Equa Index. W zestawieniu znalazły się modele w różnych wersjach wyposażeniowych. Nie wszystkie zostały przebadane. W przypadku części na podstawie danych uzyskanych z testów drogowych danego modelu za pomocą algorytmu obliczono przewidywane spalanie innej jego wersji.

/ 185,3/100 km

Obraz
© Materiały prasowe | Alfa Romeo

Samochody z silnikiem Diesla

Alfa Romeo MiTo 1,2 JTD, 86 KM
Audi A1 1,6 TDI, 106 KM
Skoda Fabia 1,4 TDI, 90 KM

/ 185,2 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikiem Diesla

Seat Ibiza 1,4 TDI, 105 KM
Volkwagen Polo 1,4 TDI, 90 KM

/ 185,1 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikiem Diesla

Fiat 500 1,3 Multijet, 95 KM
Hyundai i20 1,4 CRDi, 90 KM
Mazda 2 1,5 l, 105 KM
MINI 1,5 l, 115 KM
Peugeot 208 1,6 Hdi, 75 KM
Renault Clio 1,5 dCi, 90 KM
Toyota Yaris 1,4 l, 90 KM

/ 185,0 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe | Fiat

Samochody z silnikiem Diesla

Fiat Panda 1,3 Multijet, 75 KM

/ 184,9 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikiem Diesla

Dacia Sandero 1,5 dCi, 90 KM

/ 184,8 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikiem Diesla

DS3 1,6 Hdi, 110 KM
Kia Rio 1,1 CRDi, 75 KM

/ 184,8 l/100 km

Obraz
© WP.PL | Tomasz Budzik

Samochody z silnikiem Diesla

Citroen C3 1,4 HDi 70 KM

W badaniu Equa udział wziął samochód poprzedniej generacji. W dziś oferowanym C3 również można wybrać jednak silnik Diesla o pojemności 1,4 l. Ma on jednak moc 75 KM.

/ 186,8 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikami benzynowymi

Ford Fiesta 1,0 l, 125 KM
Renault Twingo 1,0 l, 70 KM
Smart ForTwo 0,9 l, 90 KM

10 / 186,6 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikami benzynowymi

Hyundai i10 1,0 l, 66 KM
Nissan Micra 1,2 l, 98 KM

11 / 186,4 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikami benzynowymi

Peugeot 208 1,0 l, 69 KM
Skoda Fabia 1,2 l, 90 KM

12 / 186,3 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikami benzynowymi

Toyota Yaris 1,3 l, 99 KM

13 / 186,2 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikami benzynowymi

Hyundai i20 1,0 l, 100 KM
Kia Picanto 1,0 l, 67 KM

14 / 186,1 l/100

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikami benzynowymi

Seat Ibiza 1,0 l, 75 KM lub 95 KM
Seat Mii 1,0 l, 75 KM
Suzuki Swift 1,2 l, 90 KM

15 / 186,0 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikami benzynowymi

Mazda 2 1,5 l, 90 KM
Volkswagen up! 1,0 l, 60 KM

16 / 185,9 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikami benzynowymi

Citroen C1 1,0 l 69 KM
Toyota Aygo 1,0 l, 68 KM

17 / 185,6 l/100 km

Obraz
© WP.PL | Konrad Skura

Samochody z silnikami benzynowymi

Skoda Citigo 1,0 l, 60 KM

18 / 185,5 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody z silnikami benzynowymi

Volkswagen Polo 1,0 l, 60 KM

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy