Lato, słońce, plaża, morze... - w Polsce rozpoczęły się wakacje. Dla wielu kierowców dojazd do miejscowości urlopowej jest najdłuższą jazdą w roku.
- _ Stres podczas jazdy na długich dystansach jest tym mniejszy, im bardziej sam samochód odciąża kierowcę _ - mówił dr Jörg Breuer, szef firmowego działu rozwoju aktywnego bezpieczeństwa w pojazdach osobowych, w trakcie berlińskiej konferencji poświęconej bezpieczeństwu w ruchu drogowym.
Jako przykład rozwiązania ostrzegającego o zmęczeniu za kierownicą Breuer wymienił system, który Mercedes-Benz pod nazwą "Attention Assist" wprowadził seryjnie we wszystkich modelach Klasy E i S (z wyjątkiem S 400 HYBRID). - _ Już w najbliższej przyszłości będziemy w ten system wyposażać kolejne modele naszych samochodów _ - zapowiedział Breuer.
System na podstawie 70. parametrów, m. in. odbiegających od normy ruchów kierownicy, rozpoznaje narastające zmęczenie kierowcy, mogące doprowadzić do niebezpiecznego w skutkach zapadania w tzw. "sekundowy" sen. Układ następnie ostrzega w formie akustycznych oraz optycznych sygnałów i sugeruje przerwę na odpoczynek.
- _ Wyniki naszych badań potwierdzają, że po wprowadzeniu nowych systemów bezpieczeństwa znacznie spadła częstość wypadków, którym ulegają wyposażone w nie samochody, ponadto skutki tych wypadków są wyraźnie mniejsze _ - oświadczył Breuer.
W wyniku prowadzonych badań stwierdzono, że w Niemczech ok. 25 proc. wypadków drogowych ze skutkami śmiertelnymi jest powodowane zmęczeniem. Przemęczeni kierowcy powodują przy tym co roku straty materialne w wysokości rzędu 5 mld euro.
[
]( http://wnp.pl )