Trwa ładowanie...

Mercedes-Benz klasa E (1995 – 2002)

Mercedes-Benz klasa E (1995 – 2002)
d2joget
d2joget

Kiedy pojawił się na rynku, wzbudził wielką sensację. Dla jednych był synonimem kiczu, inni uznali go za przełomowy model marki.

Poprzedni model W 124 odniósł ogromny rynkowy sukces. Niespotykany dotąd komfort i niezawodność przyniosły mu zasłużone uznanie użytkowników. Oczekiwania wobec nowego modelu były więc bardzo duże.

Pierwsze egzemplarze W 210 pojawiły się na drogach w 1995 roku. Od razu podniosły się głosy krytykujące stylistykę, szczególnie przedniej części nadwozia. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10107/merdedes-e-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Podwójne lampy przednie to pomysł, który całkowicie odstawał od obowiązujących wtedy norm stylistycznych. Wszyscy zgadzali się jednak z tym, że linię nadwozia, mimo dużych wymiarów zaprojektowano proporcjonalnie. Wyraźnie spodobała się dbałość o szczegóły. Mówiło się też o tym, że Mercedes przełamuje stereotypy i modelem W 210 wyznacza nowe kierunki stylistyczne.
ZAPRASZAMY DO GALERII MERCEDESA

d2joget

Silniki

Gama silników Mercedesa W 210 była jedną z największych na rynku. Od momentu wprowadzenia modelu, przez siedem lat produkcji pojawiło się aż 29 różnych wersji mocy i pojemności. Ofertę otwierał najsłabszy wolnossący, 95-konny diesel, montowany w tym aucie zaledwie przez trzy lata. Potem pojawiły się jednostki wyposażone w turbiny i nowoczesny system wtrysku Common-Rail. Okazały się one jednymi z najoszczędniejszych diesli na rynku. Najsłabszy silnik benzynowy rozwijał moc 136 KM i był produkowany w latach 1995 - 2000. Mocniejsze benzyniaki były wspomaganie m.in. przez mechaniczny kompresor i zapewniały moc 163 (2000 – 2002 r) i 192 KM(1997 –2000 r). | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10107/merdedes-e-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Flagowy motor 55AMG rozwijał moc 354 KM. Wszystkie jednostki spisywały się bez zarzutu, gorzej zachowywał się ich osprzęt. Elektronika dostarczona przez firmę Bosch okazała się najsłabszym elementem Mercedesa. Jeśli jednak auto było przez pierwsze lata naprawiane w autoryzowanych serwisach, usterki powinny zostać wyeliminowane. Prawidłowo eksploatowane silniki wytrzymują więc bardzo duży przebieg obliczany na ok. 500 tys. km.

Eksploatacja

W latach dziewięćdziesiątych komfort Mercedesa był już żywą legendą, a klasa E w tym względzie nie rozczarowała. Wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi sprawdziło się i w tym przypadku. Wysoki komfort podróży potęgowała bardzo duża ilość miejsca we wnętrzu i doskonałej jakości materiały wykończeniowe. Obszerny bagażnik – 520 l, to kolejna zaleta E-klasy. Nie we wszystkich autach znalazła się jednak klimatyzacja. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10107/merdedes-e-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Polityka sprzedaży zakładała dość ubogie wyposażenie standardowe, ale bardzo długą listę opcji. Każdy klient mógł skomponować wyposażenie auta według swoich potrzeb, a producent zapewniał, że istniało aż 6400 różnych możliwości. Niestety wieloletnia eksploatacja weryfikowała pogląd na niezawodność marki. Po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów posłuszeństwa odmawiały elementy resorujące oraz części układu hamulcowego. Zdarzały się także przypadki przedwczesnej korozji. Ogólne opinie na temat modelu W 210 są więc bardzo zróżnicowane. Miłośnicy marki chwalą komfort, dostępne wyposażenie i prestiż marki. Pojawiają się jednak i negatywne głosy. Dość duża awaryjność wynikająca z zastosowania nienajlepszych materiałów konstrukcyjnych osłabiła rynkową pozycję tego modelu. Wśród użytkowników dużo wyższe noty zebrał jego poprzednik.

d2joget

*Historia modelu: *
1995 – premiera rynkowa
1996 - na rynek wchodzi wersja 50 AMG
1998 – pojawiają się pierwsze silniki CDI
2003 – zakończenie produkcji

Zalety:

- obszerne wnętrze,
- bardzo dobre wyposażenie,
- nowoczesne silniki CDI.
*Wady: *
- niedostateczne zabezpieczenie antykorozyjne,
- problemy z elektryką,
- wysoka cena zakupu.

*Orientacyjne ceny części zamiennych (zł): *
| Błotnik przedni | 185 |
| --- | --- |
| Reflektor | 1200 |
| Klocki hamulcowe przednie | 120 |
| Sprzęgło kompletne | 1400 |

Mercedes-Benz – W 210 E 200 E 220 D
Typ silnika Benz. R4 Diesel R4
Ilość cylindrów 4 4
Pojemność skokowa (cm3): 1998 2155
Moc maksymalna (KM) 136 KM 95 KM
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): 190/4000 150/3100
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 11,4 17,0
Prędkość maksymalna (km/h): 205 180
Pojemność bagażnika 520 l 520 l
Średnie zużycie paliwa (l /100 km) 9,8 8,3
Pojemność zbiornika paliwa (l) 70 70
Długość x szerokość x wysokość (cm): 480/180/143
Rozstaw osi (cm): 283
Rok produkcji 1995 1997 1999
E 200 29 100 53 700 44 700
E 220 D 31 200 34 500 44 200

Autor: Bartłomiej Bałdyga

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj