Mercedes Benz CLA 45 AMG: dynamika przede wszystkim
Podczas nowojorskiego salonu samochodowego debiutuje model CLA 45 AMG. 4-drzwiowe coupe kryje geny Driving Performance i turbodoładowany, 2-litrowy silnik o mocy 360 KM oraz 450 Nm momentu.
Jest to najmocniejsza 4-cylindrowa seryjna jednostka na świecie, zużywająca średnio tylko 6,9 l/100 km. Wyposażono ją bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa, piezoelektryczne wtryskiwacze, aluminiową skrzynię korbową, kute tłoki z pierścieniami o ograniczonym tarciu, ścianki cylindrów w technologii Nanoslide, chłodzenie wodno - powietrzne, system zarządzana energią oraz system Start/Stop. Jest to układ znany z modelu A 45 AMG, z motorem współpracuje 7-stopniowa przekładnia AMG Speedhift DCT a za przekazanie napędu na obie osie odpowiada AMG 4MATIC. Przyspieszenie do "setki" wynosi 4,6 s, zaś ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h.
W pojeździe zastosowano turbosprężarkę twin-scroll i układ wydechowy o maksymalnej przepustowości. Technologia twin-scroll zapewnia bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania, wykorzystując ciśnienie wsteczne spali oraz ich temperaturę - w rezultacie kierowca szybciej odczuwa przypływ momentu obrotowego już od niskich obrotów. 2-litrowa jednostka przoduje w zakresie ciśnienia doładowania, sięgającego 1,8 bara. Sportowy układ wydechowy emituje głęboki dźwięk i wykorzystuje rury o dużym przekroju oraz automatycznie sterowaną klapę wydechu.
Skrzynia biegów oferuje 3 programy pracy oraz funkcję podwójnego wysprzęglenia i RACE START. Wzmocnione koła zębate zapewniają maksymalną stabilność, a pierścienie synchronizujące z okładzinami z włókna węglowego zwiększają wytrzymałość konstrukcji i pozwalają na skrócenie czasu potrzebnego na ręczną zmianę przełożenia. CLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na 4 koła AMG 4MATIC ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Siła napędowa płynie do tylnego zespołu napędowego przez kompaktową przystawkę odbioru mocy. System nie posiada własnego obiegu oleju - korzysta z układu smarowania przekładni. Z układem 4MATIC współpracuje 3-stopniowy układ ESP.
Przednie zawieszenie pojazdu ma sztywniejsze zwrotnice i nową elastokinematykę, co pozwala na większą zwinność w zakrętach. Zastosowanie sztywniejszych łożysk przełożyło się na większe nachylenie kół, a co za tym idzie - większe prędkości na łukach. Tylna przekładnia została uzbrojona w sztywniejsze ułożyskowanie dla osiągnięcia większej stabilności, rama pomocnicza jest na sztywno połączona z nadwoziem.
Z zewnątrz pojazd jest podobny do CLS 63 AMG. Posiada elementy charakterystyczne dla AMG - osłonę chłodnicy przeciętą podwójnym ostrzem, przedni spojler w tytanowy kolorze, szerokie wloty powietrza, lekkie obręcze, lampy LED, fotele obite mieszanką skóry Artico i tkaniny Dinamica z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa, sportową kierownicę oraz wykończenia ze szczotkowanego aluminium. Możliwe jest również skorzystanie z opcji indywidualizacyjnych, m. in. elementów wykończenia kokpitu z włókna węglowego.
Sprzedaż CLA 45 AMG ruszy w lipcu, a pierwsze auta dotrą do dealerów we wrześniu.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl