Mercedes AMG GT3
**Podczas Salonu Samochodowego w Genewie debiutuje wyścigowy Mercedes-AMG GT3. Pierwsze egzemplarze trafią do zespołów pod koniec tego roku. Według szefa Mercedesa, Dietera Zetsche, jest to idealne auto dla osób, które poziom adrenaliny lubią podnosić na torze wyścigowym.**
Samochód opracowano zgodnie z wymogami FIA GT3 i będą się nim ścigać prywatne teamy. Ma nisko położony środek ciężkości, sportowo rozłożoną masę i szeroki rozstaw kół. Karoserię pokrywa matowy lakier designo selenite grey magno. Każda modyfikacja nadwozia (poszerzone nadkola, duże wloty powietrza, tylny dyfuzor czy tylne skrzydło) została przeprowadzona w celu poprawy aerodynamiki.
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie debiutuje wyścigowy Mercedes-AMG GT3. Pierwsze egzemplarze trafią do zespołów pod koniec tego roku. Według szefa Mercedesa, Dietera Zetsche, jest to idealne auto dla osób, które poziom adrenaliny lubią podnosić na torze wyścigowym.
Samochód opracowano zgodnie z wymogami FIA GT3 i będą się nim ścigać prywatne teamy. Ma nisko położony środek ciężkości, sportowo rozłożoną masę i szeroki rozstaw kół. Karoserię pokrywa matowy lakier designo selenite grey magno. Każda modyfikacja nadwozia (poszerzone nadkola, duże wloty powietrza, tylny dyfuzor czy tylne skrzydło) została przeprowadzona w celu poprawy aerodynamiki.
Podobnie jak w przypadku wersji seryjnej, konstrukcja GT3 wykorzystuje bardzo lekką, a zarazem sztywną aluminiową ramę przestrzenną. Kierowcę chronią też skorupa fotela z włókien węglowych oraz zintegrowana klatka bezpieczeństwa z wysokowytrzymałej stali. Włókna węglowe znalazły zastosowanie również w pokrywie silnika, drzwiach, przednim i tylnym spojlerze, progach, dyfuzorze, klapie bagażnika oraz tylnym skrzydle.