WAŻNE
TERAZ

Urban jak czarodziej. Litwa zdobyta!

Mazda Takeri

None

Obraz

/ 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

/ 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

/ 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

/ 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

/ 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

/ 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

/ 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

/ 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

/ 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

10 / 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

11 / 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

12 / 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

13 / 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

14 / 14Śmiały koncept Mazdy

Obraz
© Materiały prasowe

Takeri będzie nowym konceptem Mazdy w segmencie dużych sedanów. Nudę zastąpiono tu drapieżnym pazurem. Muskularny przód z dość rozrośniętą osłoną chłodnicy i mocno wydłużonymi reflektorami odważną, ostrą linią przechodzi ku przednim drzwiom. Tu następuje uspokojenie karoserii. Ten element wyróżniającej się spośród innych konstrukcji jedynie wyraźnie zaznaczonym progiem oraz fantazyjnym, stylizowanym lusterkiem. Stonowany fragment nowej Mazdy kończy się już przed tylnymi drzwiami, które tuż pod linią okien naznaczone są śmiałym, bezkompromisowym przetłoczeniem sięgającym aż do końca zakończenia bagażnika.

Wnętrze koncepcyjnego Takeri zostało przewidziane dla czterech osób, z których każda posiada swój pokryty skórą fotel. Na desce rozdzielczej centralne miejsce zajmuje ekran komputera pokładowego. W głębi, za trójramienną kierownicą znalazły się zegary, wewnątrz których umieszczono wyświetlacze.

Takeri będzie pierwszym pojazdem Mazdy – szkoda, że koncepcyjnym – w którym zastosowany zostanie system odzyskiwania energii podczas hamowania. Podczas tego procesu energia kinetyczna zostanie zamieniona na elektryczną, a ta zmagazynowana w odpowiednich kondensatorach. Prąd będzie później użyty do zasilania urządzeń pokładowych, dzięki czemu zmniejszy się obciążenie dla silnika. Sercem samochodu będzie zaś nowość Mazdy – silnik Diesla, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania.

Jak deklarują Japończycy, cały Takeri został zbudowany w oparciu o mającą spowodować zmniejszenie spalania filozofię SKYACTIV. W skrócie oznacza ona zastosowanie lżejszych materiałów i takiego ich kształtowania, by przy jak najmniejszej wadze osiągnąć jak największą wytrzymałość, a także maksymalne zmniejszenie oporów wewnętrznych pojazdu.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025