| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8827/senku-mazda-01.jpeg',532,540) ) |
| --- | Mazda zaprezentowała właśnie pierwsze zdjęcia swego studyjnego modelu Senku. Auto nie zapowiada żadnego seryjnie produkowanego modelu, ale ukazuje kierunek, w którym podążać mają konstruowane w przyszłości sportowe modele marki Mazda. Senku jest awangardowe, co zapowiada juz sama nazwa oznaczające po japońsku „pionier”.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8827/senku-mazda-04.jpeg',550,386) ) |
| --- | Mazda Senku jest pomyślana jako auto wybitnie sportowe. Świadczą o tym bardzo krótkie zwisy z przodu i z tyłu, i bardzo duży rozstaw osi. Taka, dość niepraktyczna w codziennej miejskiej jeździe konstrukcja sprawdza się doskonale przy dużych prędkościach. Producent podaje dodatkowo, że środek ciężkości umiejscowiono nisko, a rozkład ciężaru na obie osie wyraża idealna proporcja 50:50. Mazda Senku jest autem czteromiejscowym, o parze przesuwanych eklektycznie ku tyłowi drzwi.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8827/senku-mazda-05.jpeg',550,212) ) |
| --- | Mazda Senku jest hybrydą, nie pozbawioną jednak cech unikalnych. Silnik spalinowy pracuje bowiem w technice wirującego tłoka, tzw. konstrukcji Wankla. Jednocylindrowa jednostka ma niewielkie rozmiary i wagę, ponadto silnik z tłokiem wirującym pracuje niezwykle równo – poziom hałasu i wibracji jest nieporównywalnie niższy niż w przypadku jednostek konwencjonalnych. Jedynym seryjnie produkowanym samochodem korzystającym z wynalazku niemieckiego inżyniera jest Mazda RX8, i Mazda właśnie za tę jednostkę uzyskała już kilka zaszczytnych tytułów, m.in. tytuł „Engine of the Year.” Wadą eksploatacyjną silnika typu Wankla jest nieco wyższe zużycie paliwa. Z tego też powodu, Senku doposażono w silnik elektryczny, redukując tym samym spalanie.