| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12025/mazdarx-8051print61089-550.jpeg',550,363) ) |
| --- | Mazda dostarczyła dziś do JARI (Japan Automobile Research Institute) już siódmy egzemplarz Mazdy RX-8 zasilanej wodorowymi ogniwami paliwowymi, jak i konwencjonalnym paliwem.
Mazda RX-8 Hydrogen RE wyposażona w silnik Wankla posiada system zasilania pozwalający kierowcy w dowolnym czasie za pomocą przycisku na desce rozdzielczej wybrać rodzaj dostarczanego paliwa. W tym przypadku ma on wybór pomiędzy benzyną, a wodorem.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12025/rx8h2reaction06print_18541-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Instytut JARI prowadzi zakrojone na szeroką skalę badania nad autami zasilanymi paliwami alternatywnymi dla benzyny, czy oleju napędowego. Hydrogenowa Mazda RX-8 będzie uzupełniać zapas wodoru na należącej do instytutu stacji w Tsukuba.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12025/rx8h2reinstruments8-print_34537-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Mazda także uczestniczy w rządowym projekcie mającym ograniczyć ilość szkodliwych związków wydalanych do atmosfery przez miliony aut jeżdżących w Japonii. Pierwszy prototypowy egzemplarz Mazdy RX-8 napędzanej ogniwami paliwowymi pojawił się na ulicach Tokio w październiku 2004 roku. Od marca 2006 Mazda dostarczyła już sześć takich pojazdów do instytucji publicznych i osób prywatnych, celem testowania ich w naturalnych warunkach miejskich.
Źródło: Mazda; informacja: Mototarget