| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9891/rx-5-hardtop-mazda-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Mazda zaprezentowała w Londynie bardziej praktyczną, bo wyposażona w twardy, blaszany dach wersję swego szlagierowego modelu typu Roadster MX-5.
Najnowszą generację produkowanej od siedemnastu lat Mazdy MX-5 wprowadzono na europejski rynek w ubiegłym roku. Samochód, nawet w swym trzecim wcieleniu, wciąż bardzo przypomina protoplastę sprzed siedemnasttu lat. ...Bo i któż odważyłby się na rewolucyjne zmiany, skoro MX-5 jest najlepiej sprzedającym się dwumiejscowym autem sportowym na świecie, o czym zaświadcza właściwy wpis w księdze rekordów Guinnessa.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9891/rx-5-hardtop-mazda-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | MX-5 napędzana jest dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 160 KM @ 6700 obr/min. W słabującej wciąż gospodarczo Europie, ofertę uzupełni jednostka 1.8, której posiadacze zadowolić się będą musieli mocą 126 KM @ 6700 obr/min. Nie musi to jednak oznaczać marudnej jazdy, bo wszak MX-5 jest autem małym. Mierzy niespełna 4 metry długości (3,995 mm), 1,72 metra szerokości i 1,245 wysokości.
Wprowadzana właśnie wersja ze sztywnym składanym dachem może jeszcze bardziej wzmocnić pozycję rynkową modelu MX-5. Dotychczas bowiem klienci, choć doceniali urodę i charakterystykę auta, powstrzymywali się od jej zakupu między innymi ze względu na mało komfortowy w zmiennych warunkach klimatycznych i nieodporny na agresję wandal dach z tkaniny. Mazda ze sztywnym składanym dachem sprzedawana będzie w Europie, jako Mazda MX-5 Roadster Coupe; w Japonii jako Mazda Roadster Power Retractable Hard Top; zaś w USA, jako Mazda MX-5 (Miata) Power Retractable Hard Top