Porozumienie zakłada, że Toyota udostępni Maździe technologię napędu na wodorowe ogniwa paliwowe oraz systemu hybrydowego plug-in. W drugą stronę powędruje technologia SKYACTIV, która obejmuje wydajne silniki bez konieczności montowania turbiny.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Umowa obejmuje również wymianę know-how. Mazda skorzysta z metodologii zarządzania Toyoty, obejmującej produkcję aut i wykorzystanie zasobów ludzkich. - Standardy techniczne Toyoty są dużo wyższe od naszych. My także musimy im sprostać, jest to dla nas wielka szansa rozwoju. Był to jeden z głównych powodów, dla których podpisaliśmy porozumienie - powiedział szef Mazdy, Masamichi Kogai.
Kogai dodał też, że umowa obejmie wszystkie dziedziny badań nad nowymi technologiami i spodziewa się, że jest ona początkiem wieloletniego partnerstwa. - Jest wiele obszarów, nad którymi możemy pracować wspólnie, np. akumulatory, silniki czy systemy multimedialne - zaznaczył.
W niedalekiej przyszłości można spodziewać się modeli bliźniaczych obu marek. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że Mazda oprze kolejną generację BT-50 na Toyocie Hilux. Już teraz powstało jednak pierwsze auto, które skorzystało na współpracy. Jest nim Mazda 3 Hybrid, w której zamontowano baterie z Priusa.
ll/moto.wp.pl