Mazda 6 Kombi
None
Japoński reprezentant segmentu D zadebiutował w Polsce w grudniu zeszłego roku i od razu spotkał się z przychylnym dziennikarzy na Starym Kontynencie. Pierwsze egzemplarze, które pojawiły się w Polsce wyposażono w dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 145 lub 165 koni mechanicznych. Mimo, że to właśnie ta jednostka będzie mieć większościowy udział w rynku, konstruktorzy nie zapomnieli o bardziej wymagających klientach, skłonnych zapłacić nieco więcej na lepsze parametry. Na portugalskich sprawdziliśmy, czy najmocniejszy diesel i 2.5-litrowy benzyniak są warte zainteresowania i wyłożenia dodatkowych pieniędzy.
Szóstka od kilkunastu lat stanowi bardzo ciekawą alternatywę dla Volkswagena Passata i Toyoty Avensis. Ma mocną pozycję w swojej klasie, jednak nigdy nie była liderem. Wraz z wprowadzeniem kolejnej generacji, sytuacja może ulec zmianie. Wyższa jakość w podobnej cenie powinna przynieść pożądany dla Japończyków rezultat. Produkowane w Japonii auto opracowano w zgodzie z technologią SkyActiv.