Mazda 5 

None

Obraz

/ 23Mazda 5

Obraz

Rodzinna piątka to rodowita japonka. Niestety, na naszym rynku niedoceniana. Ten produkt z Hiroszimy wprowadzono do sprzedaży cztery lata temu, jako następcę modelu Premacy. Nominowano go nawet do tytułu "Samochodu Roku 2006". Skończyło się jednak na tym, że Mazda 5 zajęła w tym konkursie... piąte miejsce.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 23Mazda 5

Obraz

W autach klasy MPV najważniejsza jest przestrzeń i uniwersalność wnętrza. Dzięki ukrytym w podłodze bagażnika, dodatkowym fotelom Mazdą 5 może podróżować do 7 osób. W dodatku ma coś, czego nie posiada konkurencja: przesuwane boczne drzwi, które ułatwiają wsiadanie i załadunek na ciasnych parkingach.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 23Mazda 5

Obraz

W autach klasy MPV najważniejsza jest przestrzeń i uniwersalność wnętrza. Dzięki ukrytym w podłodze bagażnika, dodatkowym fotelom Mazdą 5 może podróżować do 7 osób. W dodatku ma coś, czego nie posiada konkurencja: przesuwane boczne drzwi, które ułatwiają wsiadanie i załadunek na ciasnych parkingach.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 23Mazda 5

Obraz

Pomimo, że już od kilku lat jest w produkcji - na zewnątrz Mazda 5 wygląda całkiem nowocześnie. "Ostre", aerodynamiczne kształty dodają jej urody. Tylne szyby są przyciemniane.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 23Mazda 5

Obraz

Mazda 5 wygląda całkiem nowocześnie. Uwagę zwracają duże, przednie i tylne lampy.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 23Mazda 5

Obraz

Mazda 5 wygląda całkiem nowocześnie. Aerodynamiczne kształty dodają jej urody. Tylne szyby są przyciemniane. Uwagę zwracają duże, przednie i tylne lampy. Na zewnątrz to udany projekt.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 23Mazda 5

Obraz

Na zewnątrz to udany projekt. W środku już tylko poprawny. W desce rozdzielczej, wykonanej z twardych i podatnych na zarysowania tworzyw umieszczono niezbędne przełączniki.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 23Mazda 5

Obraz

Tablica zegarów - prosta i czytelna - w przeciwieństwie do elektronicznego wyświetlacza, umieszczonego na szczycie centralnej konsoli.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 23Mazda 5

Obraz

Tablica zegarów - prosta i czytelna - w przeciwieństwie do elektronicznego wyświetlacza, umieszczonego na szczycie centralnej konsoli. Trzeba nieźle wytężyć wzrok, by z wąskiego, podzielonego na kilka stref, ciekłokrystalicznego ekraniku dowiedzieć się, jakie jest średnie zużycie paliwa, czy zewnętrzna temperatura. W dodatku jego obsługa odbywa się z pomocą umieszczonych poniżej kilku przycisków, co skutecznie rozprasza kierowcę.
[Fot. Marek Wieliński]

10 / 23Mazda 5

Obraz

Tablica zegarów - prosta i czytelna - w przeciwieństwie do elektronicznego wyświetlacza, umieszczonego na szczycie centralnej konsoli.
[Fot. Marek Wieliński]

11 / 23Mazda 5

Obraz

Tablica zegarów - prosta i czytelna - w przeciwieństwie do elektronicznego wyświetlacza, umieszczonego na szczycie centralnej konsoli. Trzeba nieźle wytężyć wzrok, by z wąskiego, podzielonego na kilka stref, ciekłokrystalicznego ekraniku dowiedzieć się, jakie jest średnie zużycie paliwa, czy zewnętrzna temperatura. W dodatku jego obsługa odbywa się z pomocą umieszczonych poniżej kilku przycisków, co skutecznie rozprasza kierowcę.
[Fot. Marek Wieliński]

12 / 23Mazda 5

Obraz

Schowków w kabinie jest kilka, ale każdy niewielki. Najbardziej rozczarowuje ten umieszczony przed pasażerem. Po otwarciu wielkiej pokrywy, naszym oczom ukaże się mała przegródka na drobiazgi.
[Fot. Marek Wieliński]

13 / 23Mazda 5

Obraz

Na zewnątrz to udany projekt. W środku już tylko poprawny.
[Fot. Marek Wieliński]

14 / 23Mazda 5

Obraz

Jeśli samochodem podróżuje pięciu pasażerów - do dyspozycji mają 426 litrów ustawnej przestrzeni bagażowej. Po rozłożeniu siedzeń, ukrytych w podłodze bagażnika pozostaje już tylko 112 litów, ale gdy złożone są dwa rzędy siedzeń - mamy możliwość przewiezienia 857 litrów ładunku.
[Fot. Marek Wieliński]

15 / 23Mazda 5

Obraz

Siedem osób nie będzie tu podróżować w luksusowych warunkach. Ostatni rząd siedzeń nadaje się raczej dla dzieci, a przez dorosłych może być wykorzystywany tylko na krótkich dystansach.
[Fot. Marek Wieliński]

16 / 23Mazda 5

Obraz

Jeśli samochodem podróżuje pięciu pasażerów - do dyspozycji mają 426 litrów ustawnej przestrzeni bagażowej. Po rozłożeniu siedzeń, ukrytych w podłodze bagażnika pozostaje już tylko 112 litów, ale gdy złożone są dwa rzędy siedzeń - mamy możliwość przewiezienia 857 litrów ładunku.
[Fot. Marek Wieliński]

17 / 23Mazda 5

Obraz

Schowków w kabinie jest kilka, ale każdy niewielki. Najbardziej rozczarowuje ten umieszczony przed pasażerem. Po otwarciu wielkiej pokrywy, naszym oczom ukaże się mała przegródka na drobiazgi.
[Fot. Marek Wieliński]

18 / 23Mazda 5

Obraz

Plusy przeważają nad minusami i Mazdę 5 można uznać za udany i praktyczny samochód. Wprawdzie ma swoje wady i wiele niedopracowanych drobiazgów, ale rekompensatą jest pojemne i całkiem przyzwoicie wykończone wnętrze z wieloma możliwościami konfiguracji. Do tego jeszcze atrakcyjny, zewnętrzny wygląd oraz niezłe wyposażenie.
[Fot. Marek Wieliński]

19 / 23Mazda 5

Obraz

Siedem osób nie będzie tu podróżować w luksusowych warunkach. Ostatni rząd siedzeń nadaje się raczej dla dzieci, a przez dorosłych może być wykorzystywany tylko na krótkich dystansach.
[Fot. Marek Wieliński]

20 / 23Mazda 5

Obraz

Prostokątna, stosunkowo wąska i długa, a przy tym wysoka bryła nadwozia w połączeniu ze sporą masą własną (1658 kg) sprawiają, że Mazda 5 ociężale reaguje na ruchy kierownicą, jest wyraźnie podsterowna i niezbyt stabilna w zakrętach.
[Fot. Marek Wieliński]

21 / 23Mazda 5

Obraz

W czasie testu auto spalało średnio 8-8,8 litra oleju napędowego. Jak przystało na diesla, silnik jest dość głośny. Osiągi nie powalają - 13,9 sekundy do setki i 177 km/h prędkości maksymalnej, czyni z Mazdy 5 pojazd idealny dla statecznej głowy rodziny, której nigdzie się nie śpieszy.
[Fot. Marek Wieliński]

22 / 23Mazda 5

Obraz

Pod maską pracuje dwulitrowy diesel o mocy zaledwie 110 KM, uzyskiwanej przy 4.000 obr./min. Niewielką moc rekompensuje 310 Nm momentu obrotowego, dostępnych już przy 2.000 obr./min., które ułatwiają wyprzedzanie. Na szczęście ta jednostka jest już wycofywana z oferty na rzecz odmiany o mocy 143 KM.
[Fot. Marek Wieliński]

23 / 23Mazda 5

Obraz

Pod maską pracuje dwulitrowy diesel o mocy zaledwie 110 KM, uzyskiwanej przy 4.000 obr./min. Niewielką moc rekompensuje 310 Nm momentu obrotowego, dostępnych już przy 2.000 obr./min., które ułatwiają wyprzedzanie. Na szczęście ta jednostka jest już wycofywana z oferty na rzecz odmiany o mocy 143 KM.
[Fot. Marek Wieliński]

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka