Mazda 5
None
Mazda 5
Rodzinna piątka to rodowita japonka. Niestety, na naszym rynku niedoceniana. Ten produkt z Hiroszimy wprowadzono do sprzedaży cztery lata temu, jako następcę modelu Premacy. Nominowano go nawet do tytułu "Samochodu Roku 2006". Skończyło się jednak na tym, że Mazda 5 zajęła w tym konkursie... piąte miejsce.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
W autach klasy MPV najważniejsza jest przestrzeń i uniwersalność wnętrza. Dzięki ukrytym w podłodze bagażnika, dodatkowym fotelom Mazdą 5 może podróżować do 7 osób. W dodatku ma coś, czego nie posiada konkurencja: przesuwane boczne drzwi, które ułatwiają wsiadanie i załadunek na ciasnych parkingach.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
W autach klasy MPV najważniejsza jest przestrzeń i uniwersalność wnętrza. Dzięki ukrytym w podłodze bagażnika, dodatkowym fotelom Mazdą 5 może podróżować do 7 osób. W dodatku ma coś, czego nie posiada konkurencja: przesuwane boczne drzwi, które ułatwiają wsiadanie i załadunek na ciasnych parkingach.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Pomimo, że już od kilku lat jest w produkcji - na zewnątrz Mazda 5 wygląda całkiem nowocześnie. "Ostre", aerodynamiczne kształty dodają jej urody. Tylne szyby są przyciemniane.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Mazda 5 wygląda całkiem nowocześnie. Uwagę zwracają duże, przednie i tylne lampy.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Mazda 5 wygląda całkiem nowocześnie. Aerodynamiczne kształty dodają jej urody. Tylne szyby są przyciemniane. Uwagę zwracają duże, przednie i tylne lampy. Na zewnątrz to udany projekt.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Na zewnątrz to udany projekt. W środku już tylko poprawny. W desce rozdzielczej, wykonanej z twardych i podatnych na zarysowania tworzyw umieszczono niezbędne przełączniki.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Tablica zegarów - prosta i czytelna - w przeciwieństwie do elektronicznego wyświetlacza, umieszczonego na szczycie centralnej konsoli.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Tablica zegarów - prosta i czytelna - w przeciwieństwie do elektronicznego wyświetlacza, umieszczonego na szczycie centralnej konsoli. Trzeba nieźle wytężyć wzrok, by z wąskiego, podzielonego na kilka stref, ciekłokrystalicznego ekraniku dowiedzieć się, jakie jest średnie zużycie paliwa, czy zewnętrzna temperatura. W dodatku jego obsługa odbywa się z pomocą umieszczonych poniżej kilku przycisków, co skutecznie rozprasza kierowcę.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Tablica zegarów - prosta i czytelna - w przeciwieństwie do elektronicznego wyświetlacza, umieszczonego na szczycie centralnej konsoli.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Tablica zegarów - prosta i czytelna - w przeciwieństwie do elektronicznego wyświetlacza, umieszczonego na szczycie centralnej konsoli. Trzeba nieźle wytężyć wzrok, by z wąskiego, podzielonego na kilka stref, ciekłokrystalicznego ekraniku dowiedzieć się, jakie jest średnie zużycie paliwa, czy zewnętrzna temperatura. W dodatku jego obsługa odbywa się z pomocą umieszczonych poniżej kilku przycisków, co skutecznie rozprasza kierowcę.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Schowków w kabinie jest kilka, ale każdy niewielki. Najbardziej rozczarowuje ten umieszczony przed pasażerem. Po otwarciu wielkiej pokrywy, naszym oczom ukaże się mała przegródka na drobiazgi.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Na zewnątrz to udany projekt. W środku już tylko poprawny.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Jeśli samochodem podróżuje pięciu pasażerów - do dyspozycji mają 426 litrów ustawnej przestrzeni bagażowej. Po rozłożeniu siedzeń, ukrytych w podłodze bagażnika pozostaje już tylko 112 litów, ale gdy złożone są dwa rzędy siedzeń - mamy możliwość przewiezienia 857 litrów ładunku.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Siedem osób nie będzie tu podróżować w luksusowych warunkach. Ostatni rząd siedzeń nadaje się raczej dla dzieci, a przez dorosłych może być wykorzystywany tylko na krótkich dystansach.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Jeśli samochodem podróżuje pięciu pasażerów - do dyspozycji mają 426 litrów ustawnej przestrzeni bagażowej. Po rozłożeniu siedzeń, ukrytych w podłodze bagażnika pozostaje już tylko 112 litów, ale gdy złożone są dwa rzędy siedzeń - mamy możliwość przewiezienia 857 litrów ładunku.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Schowków w kabinie jest kilka, ale każdy niewielki. Najbardziej rozczarowuje ten umieszczony przed pasażerem. Po otwarciu wielkiej pokrywy, naszym oczom ukaże się mała przegródka na drobiazgi.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Plusy przeważają nad minusami i Mazdę 5 można uznać za udany i praktyczny samochód. Wprawdzie ma swoje wady i wiele niedopracowanych drobiazgów, ale rekompensatą jest pojemne i całkiem przyzwoicie wykończone wnętrze z wieloma możliwościami konfiguracji. Do tego jeszcze atrakcyjny, zewnętrzny wygląd oraz niezłe wyposażenie.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Siedem osób nie będzie tu podróżować w luksusowych warunkach. Ostatni rząd siedzeń nadaje się raczej dla dzieci, a przez dorosłych może być wykorzystywany tylko na krótkich dystansach.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Prostokątna, stosunkowo wąska i długa, a przy tym wysoka bryła nadwozia w połączeniu ze sporą masą własną (1658 kg) sprawiają, że Mazda 5 ociężale reaguje na ruchy kierownicą, jest wyraźnie podsterowna i niezbyt stabilna w zakrętach.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
W czasie testu auto spalało średnio 8-8,8 litra oleju napędowego. Jak przystało na diesla, silnik jest dość głośny. Osiągi nie powalają - 13,9 sekundy do setki i 177 km/h prędkości maksymalnej, czyni z Mazdy 5 pojazd idealny dla statecznej głowy rodziny, której nigdzie się nie śpieszy.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Pod maską pracuje dwulitrowy diesel o mocy zaledwie 110 KM, uzyskiwanej przy 4.000 obr./min. Niewielką moc rekompensuje 310 Nm momentu obrotowego, dostępnych już przy 2.000 obr./min., które ułatwiają wyprzedzanie. Na szczęście ta jednostka jest już wycofywana z oferty na rzecz odmiany o mocy 143 KM.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mazda 5
Pod maską pracuje dwulitrowy diesel o mocy zaledwie 110 KM, uzyskiwanej przy 4.000 obr./min. Niewielką moc rekompensuje 310 Nm momentu obrotowego, dostępnych już przy 2.000 obr./min., które ułatwiają wyprzedzanie. Na szczęście ta jednostka jest już wycofywana z oferty na rzecz odmiany o mocy 143 KM.
[Fot. Marek Wieliński]
* WIĘCEJ O AUCIE *