Marzenie początkujących. Honda pokazała motocykl, który się nie przewróci

Motocykl, na którym nie można się wywrócić – to brzmi jak marzenie niejednego początkującego motocyklisty. Honda pokazało drugą wersję rozwiązanie, które samo utrzymuje motocykl w pionie. Działa naprawdę imponująco.

Honda Riding Assist 2.0Honda Riding Assist 2.0
Źródło zdjęć: © YouTube.com | Web-MrBIKE
Szymon Jasina

Jazda na motocyklu wiąże się z utrzymaniem równowagi i tak jak przy wyższych prędkościach jest to banalnie proste, tak początkujący motocykliści często czują się niepewnie, powoli tocząc się po parkingu czy wykonując inne manewry przy niskich prędkościach. W przypadku cięższych maszyn również bardziej doświadczeni motocykliści z chęcią powitaliby rozwiązanie, które uchroni przed przewróceniem pojazdu.

System Hondy nazywa się Riding Assist 2.0. Pierwsza wersja została zaprezentowana już w styczniu 2017 na targach CES, więc minęły od tego niemal cztery lata. Jak widać, nie jest to łatwa do opracowania technologia, ale Japończycy robią postępy.

HONDAライディングアシスタント2.0 web Mr.Bike

Riding Assist 2.0 zamontowano w cięższej turystycznej maszynie, jaką jest model NM4 Vultus. To pokazuje, że docelowo właśnie takie turystyczne motocykle mogą być pierwszymi, które będą w stanie same utrzymać się w pionie. Oczywiście na myśl przychodzi tu Gold Wing, jednak on waży jeszcze więcej.

Wideo, na którym widać działanie systemu Riding Assist 2.0 Hondy, prezentuje kilka różnych sytuacji. Motocyklista nawet po zatrzymaniu się nie musi stawiać stóp na ziemi. Co więcej, motocykl radzi sobie również w sytuacji, gdy stojąc w miejscu skręci się kierownicę i w ten sposób zaburzy geometrię pojazdu. Problemem nie jest powolna jazda, podczas której ani przez chwilę jednoślad nie wygląda, jakby miał się przewrócić. Co więcej, motocykl ten może jechać do tyłu, utrzymując się w pionie.

Pomysł Hondy jest prawdziwie rewolucyjny. To zupełnie co innego niż Yamaha Niken czy skutery z dwoma kołami z przodu, które każdorazowo przy zatrzymaniu wymagają blokowania zawieszenia. Tutaj system stale stabilizuje motocykl i balansuje nim tak, aby się nie przewrócił. Chyba jedyną smutną wiadomością dla początkujących motocyklistów jest to, że należy się spodziewać wysokiej ceny systemu Riding Assist, a co za tym idzie, będzie się on pojawiał w droższych modelach z wyższej półki.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy