Hummer 1992 - 2010
Kolejna z ofiar kryzysu finansowego XXI w. i restrukturyzacji koncernu General Motors.
Hummer powstał jako marka oferująca wyłącznie pojazdy typu "terenowego" i SUV-y. Podstawą do jej utworzenia był rosnący popyt na tego typu pojazdy w USA, oraz sukces militarnej konstrukcji HMMWV, potocznie zwanej "Humvee", stworzonej oryginalnie przez AM General Corporation (AMC)
AMC dostarczało Humvee na potrzeby amerykańskiej armii od 1985 r. Od początku rozwoju projektu, firma planowała zbudowanie wersji cywilnej i wprowadzenie jej na rynek. Plan zrealizowano w końcu w 1992 r. tworząc markę Hummer i oferując klientom "ucywilizowaną" wersję modelu M998 Humvee.
Już pod koniec 1999 roku Hummer trafił jednak do portfela General Motors, ale jego produkcją nadal zajmował się zakład w Mishawaka, należący do AM General. G< odpowiadało za dystrybucję, siec sprzedaży i marketing marki. Wkrótce potem koncern zaprezentował dwa kolejne modele Hummerów, zaprojektowane we własnym zakresie H2 i H3. Oryginalny Humvee został przemianowany na H1.
Produkcję H2 zlecono AMC, natomiast najmniejszego H3 produkowano w oparciu o platformę Chevroleta Colorado, w fabryce GM w Shreveport. Od 2003 roku auta Hummera były dostępne na ponad 30 rynkach na świecie, a w 2006 w RPA ruszyła produkcja modelu H3. H2 był składany również w rosyjskiej montowni marki w Kaliningradzie.
Po początkowym sukcesie marki, wspieranym m.in. wizerunkiem Arnolda Schwarzeneggera, właściciela i użytkownika Humvee, sprzedaż aut zaczęła jednak spadać. Już w 2008 r. zaczęło pojawiać się pogłoski o możliwości sprzedaży Hummera przez GM. W 2009 r. po ogłoszeniu bankructwa GM, poinformowano także o zamknięciu marki Hummer. Na wieść o tym, pojawiły się oferty jej kupna, m.in. z Chin, ale ostatecznie żadne z rozmów nie zostały sfinalizowane i 7 kwietnia 2010 r. przedstawiciele koncernu oficjalnie ogłosili koniec marki, wyprzedając ze znacznymi zniżkami ostatnie wyprodukowane 2200 samochodów Hummera.