Pontiac 1926 - 2009
Teoretycznie, same tylko marki które zostały zlikwidowane przez General Motors, wystarczyłyby na solidną liste.
Jedną z nich i według Amerykanów, jedną z najbardziej nieodżałowanych jest Pontiac. Zlikwidowany przez koncern w ramach restrukturyzacji w 2009 r., przez dekady cieszył się uznaniem i powodzeniem u klientów za oceanem. Od początku był "ramieniem" GM zajmującym się wytwarzaniem modeli dla nieco bardziej wyrafinowanej klienteli. Pod koniec lat 80. XX w stał się trzecią marką w USA, mając na swoim koncie takie hity jak Bonneville Firebird czy GTO. Ale końcówka wieku. niestety boleśnie poturbowała image Pontiaca.
A jeszcze w 1985 r. wypuszczono na rynek nowinkę w postaci modelu Fiero - dwumiejscowe coupe z centralnym silnikiem - skierowane teoretycznie do młodych, ambitnych klientów szukających sportowego auta w rozsądnej cenie. Była to konstrukcja zupełnie nie przystająca do dotychczasowej linii marki, ale trafiła w cel. Sprzedaż znów zaczęła piąć się w górę.
Kolejna dekada była świadkiem wprowadzenia do seryjnego wyposażenia modeli tej marki hamulców z ABS, poduszek gazowych oraz kompozytów. W gamie pojawił się pierwszy minivan marki, a kolejne modele były systematycznie odświeżane. Ale konkurencja, zwłaszcza ze strony Japończyków, nie zasypiała gruszek w popiele. Młodzi klienci zaczęli coraz częściej kierować swe kroki do rywali.
Kryzys finansowy jaki nadszedł na początku XXI w. oznaczał dla GM (i pozostałych producentów z wielkiej trójki) spore kłopoty. Już w 2001 r. ze światem pożegnał się należący do Chryslera Plymouth. W 2008 r. GM ogłosił, że w związku z konieczną restrukturyzacją firmy, będzie musiał pozbyć się niektórych marek. Na czarnej liście wylądował m.in. Saturn oraz Pontiac.
Mimo pojawienia się ofert na kupienie marki i kontynuację produkcji, GM podtrzymał swoją decyzję i zlikwidował Pontiaca. Ostatnie auto noszące imię wodza Indian Odawa, zjechało z taśmy produkcyjnej fabryki w Orion Township, w styczniu 2010 r. General Motors nadal jest właścicielem wszelkich praw do nazwy, logotypu i sieci marki.