Jaguar XJ
Jaguar. Brytyjski kot w szlachetnym wydaniu. Mówiąc o luksusowych limuzynach reprezentacyjnych, nie sposób pominąć tego auta. W granicach od 20 do 30 tysięcy złotych możemy liczyć na: wspaniale zachowaną generację XJ40 (1986-1994 r.), bądź nowsze generacje X300 oraz X308. Ta ostatnia jest w zasadzie zmodernizowaną wersją poprzednika.
Temat Jaguara na tle niemieckiej konkurencji jest dość specyficzny. Jest to bowiem model dla trochę innej grupy klientów. Przestrzeni wewnątrz jest jak na lekarstwo, istnieje delikatny problem z częściami, a poza ASO, ciężko znaleźć kogoś, kto będzie miał wiedzę adekwatną do zastosowanej w nim technologii. Jednak pomijając te zagadnienia, jazda Jaguarem to coś wyjątkowego, czego próżno szukać w Mercedesie, Audi czy BMW. Charyzma i wyjątkowość marki jest niepodważalna. Prowadzenie Jaguara jest... aksamitne. W dodatku, posiada, podobnie jak BMW, nieco sportowej nutki. Pod maską mamy do wyboru w zasadzie cztery silniki: 3,2 l (211 KM), 4,0 l w dwóch wariantach (241 i 320 KM) oraz 6-litrową V12-kę o mocy 311 KM.
W 1997 roku przedstawiono zmodernizowaną wersję X308. Zmianie uległy silniki: 3,2 l (237 KM), 4,0 l (284 KM). Z kolei najbardziej sportowy XJR otrzymał doładowany silnik V8 o pojemności 4,0 litrów i mocy 363 KM. Ceny Jaguarów tej generacji są dość wysokie i trzymają poziom, ale zaręczyć można, że spotkanie drugiego XJ-a na ulicy nie jest łatwe. Poza tym, niemal każdy model Jaguara jest wyjątkowy i prestiżowy. Ceny wspomnianych generacji zaczynają się nawet od około 10 tysięcy złotych, a kończą na koło 40 tysięcy złotych za egzemplarze z ostatnich lat produkcji w topowych wersjach. Dla koneserów.