BMW 7 (E38)
Skoro pisaliśmy o Mercedesie i Audi to nie może zabraknąć w tym zestawieniu trzeciego wielkiego niemieckiego gracza - BMW. W naszych widełkach cenowych jedyną opcją - poza modelami zabytkowymi - jest generacja E38 produkowana w latach od 1994 do 2001 roku. Następca generacji E32 oraz poprzednik kontrowersyjnej generacji E65/66. To także jedno z najbardziej klasycznych, stylowych i długowiecznych BMW ostatnich lat.
Idea projektowania auta z tego segmentu musi zakładać ponadczasową sylwetkę. Jak przystało na BMW, "siódemka" prowadzi się bardzo dobrze, a każdy kolejny kilometr będzie prawdziwą przyjemnością dla kierowcy. Również pasażerowie nie będą narzekać, ponieważ poziom komfortu jest więcej niż zadowalający. BMW nie jest może aż tak zaawansowane jak Mercedes, ale, podobnie jak Audi A8, posiada wszystko, czego można oczekiwać od prestiżowej limuzyny. Pod maską goszczą benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe o pojemnościach od 2,5 litra (diesel, 143 KM), do topowego 5,4 litrowego silnika W12 o mocy 326 KM. Jednak najbardziej polecane są benzynowe, 4-litrowe V8-ki o mocy 286 KM.
Przed zakupem warto sprawdzić stan zawieszenia, układu kierowniczego, elektroniki oraz skrzyni automatycznej jeżeli na taką się zdecydujemy. Koszty napraw i części są wysokie, ale przecież nie mówimy o małym aucie miejskim. Wyposażenie jest kompletne. Do ciekawszych elementów należą: system sprawdzania ciśnienia opon, podgrzewana szyba przednia, lodówka, kuloodporne szyby oraz pakiety opancerzenia, TV, kamera cofania, czy dodatkowy monitor dla pasażerów tylnej kanapy. Ceny zaczynają się od około 10 tysięcy złotych, a za 30 tysięcy otrzymamy najmłodsze po liftingu, dobrze zachowane i wyposażone wersje. Choć BMW ma w Polsce nienajlepszą opinię, to dzisiaj E38 wydaje się być już bliżej klasyki niż... gangsterstwa.