Audi A8 (D2)
Audi w 1994 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie przedstawiło model, którym na dobre weszło do segmentu premium. To Audi A8, następca Audi V8, które owszem, było luksusowe i potężne, ale nie odniosło wielkiego sukcesu. Prawdziwym rywalem dla Mercedesów klasy S czy BMW serii 7 stało się właśnie nowe A8.
Za określoną przez nas kwotę można nabyć pierwszą generację tego auta oznaczoną jako A8 D2. Na nowszą D3-kę raczej nie ma co liczyć. Ciekawostką jest fakt, że to jeden z niewielu modeli na świecie w segmencie F, posiadający napędzaną oś przednią. Występują oczywiście także wersje Quattro z napędem na cztery koła. Audi nie jest tak zaawansowane jak Mercedes S, jednak na pokładzie znajduje się praktycznie wszystko, o czym może pomyśleć wielbiciel wygody i luksusu. Pod maską znajdziemy zarówno silniki benzynowe, jak również wysokoprężne, choć te - szczególnie motor 2.5 TDI - nie należą do najszczęśliwszych wyborów.
Benzynowe wersje zaczynają się od najmniejszego 2,8-litrowego silnika o mocy 174 KM, a kończą na 6-litrowym motorze W12 o mocy 420 KM. Konstrukcję wykonano w większości z aluminium. Auto dość ciężko znosi nasze polskie drogi, zatem warto zadbać o zawieszenie. Za około 30 tysięcy złotych znajdziemy egzemplarz z końca produkcji. Do zalet trzeba zaliczyć niebywale trwałą stylistykę A8-ki. Zachowawczą, ale też bardzo stylową. Jeżeli ktoś nie lubi się rzucać w oczy Mercedesem, to Audi będzie niezłym wyborem.