Mercedes klasy S (W220)
Drugim wariantem na posiadanie Mercedesa w jego najbardziej prestiżowej klasie S jest nowsza generacja W220, która zadebiutowała w 1998 roku, a jej produkcja zakończyła się w 2005 roku ustępując miejsca generacji W221.
W tym przypadku Mercedes zdecydował się na całkowitą zmianę wizerunku. Masywnym kształtom W140 przeciwstawił lekką, dynamiczną, ale przy tym stonowaną i wyjątkowo nowoczesną stylizację. Zmalały nawet wymiary, W220 jest krótsze od swojego poprzednika o 7,5 cm, węższe o 3,6 cm oraz niższe o 4 cm. Jednak wnętrze oferuje jeszcze więcej miejsca - i to jak komfortowego. Mercedes prezentując ten model ponownie pokazał systemy wcześniej niespotykane w innych samochodach. Zastosowano ponad 30 nowinek technicznych z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Świat ujrzał takie wytwory jak Distronic, czyli aktywny tempomat, czy system Air matic regulujący pneumatycznie zawieszenie. Potężne silniki V8 mogły natomiast odłączyć połowę cylindrów, kiedy nie było zapotrzebowania na pełną moc jednostki napędowej, co znacznie zmniejsza zużycie paliwa.
Wnętrze komunikowało się z kierowcą kolejną nowością, czyli systemem Command, a zmęczonemu kierowcy auto mogło wymasować i przewietrzyć plecy dzięki... wentylowanym fotelom. Wrażenie robił też bezkluczykowy system, który otwierał auto przed właścicielem posiadającym elektroniczną kartę. To był technologiczny szok! Pod maską montowano silniki V6, V8 i V12 o mocach od 197 do 612 KM w topowej wersji AMG.