Lotos rozwija sieć i zwiększa sprzedaż
Lotos to dziś najszybciej rozwijająca się sieć stacji paliw w Polsce. W pierwszym półroczu 2012 przybyło jej 50 nowych placówek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. To przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju ekonomicznej sieci Lotos Optima.
- W tym roku planujemy dalej konsekwentnie rozwijać naszą sieć stacji paliw - mówi Paweł Lisowski, prezes Lotos Paliwa. - W całym 2012 roku zamierzamy otworzyć 67 nowych obiektów. Większość z nich pod dobrze znanym i cenionym przez klientów szyldem Lotos Optima. Ale pojawią się też stacje premium w nowej wizualizacji.
Skuteczna rozbudowa sieci przekłada się na wzrost udziałów w rynku sprzedaży detalicznej. Udział sieci LOTOS mierzony wolumenem sprzedanej benzyny i ON na koniec II kw. 2012 r. wyniósł 8 proc. (7,6 proc. na koniec II kw. 2011 r.). Natomiast udział LOTOSU wg ilości sprzedanego na stacjach diesla wzrósł do 9,6 proc. (9,0 proc. rok wcześniej). Lepsza sprzedaż przekłada się również na poprawę wyników finansowych.
Lotos zarządza także siecią 11 stacji w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). Operują one na autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz drogach ekspresowych S3 i S7. Lotos planuje dalej rozwijać sieć stacji przy autostradach i drogach ekspresowych. Firma bierze czynny udział w przetargach dot. zagospodarowania kolejnych MOP.