LiveWire wreszcie zacznie nabierać rozpędu. Nowe modele mają być tańsze

Harley-Davidson wydzielił elektrycznego LiveWire’a jako osobną markę, jednak na razie niewiele się z tym wiązało. Wreszcie doczekaliśmy się pierwszych szczegółów. Amerykanie szykują aż trzy grupy modeli.

Harley-Davidson LiveWireHarley-Davidson LiveWire
Źródło zdjęć: © WP | Mariusz Zmysłowski
Szymon Jasina

Elektryczny LiveWire początkowo był modelem Harleya-Davidsona, ale Amerykanie postanowili wykorzystać tę nazwę szerzej i stworzyć nową markę – markę, która aktualnie ma tylko ten jeden motocykl w ofercie. Naturalnym pytaniem jest więc: co dalej? Oddzielna marka przecież musi wiązać się całą gamą modelową, a o tej nic nie było wiadomo. Wreszcie firma z Milwaukee przedstawiła swoje plany.

LiveWire dopiero co uruchomił możliwość publicznego zakupu akcji, ale ważniejszą informacją jest zapowiedź nowych modeli i platformy Arrow, na której mają być zbudowane. Jej wyjątkowość polega na tym, że akumulatory nie będą ukryte w ramie, a same będą częścią konstrukcji motocykla. To do nich będą przymocowane pozostałe elementy jak tylny amortyzator i wahacz, czy rama pomocnicza. Mimo wspólnej obudowy akumulatory będą mogły mieć różną pojemność, a nawet napięcie.

LiveWire zapowiedział nawet 3 linie modelowe. Pierwszą ma być średniej wielkości S2 i model Del Mar. Ma to być model dużo bardziej przystępny cenowo niż LiveWire One (sprzedawany wcześniej jako Harley-Davidson LiveWire). Oczywiście należy się przy tym spodziewać słabszego silnika, ale kilkadziesiąt koni mechanicznych w przypadku elektrycznego napędu i tak zapewni dobre osiągi.

Platforma Arrow ma być skalowalna i dzięki temu linia S3 będzie zawierała mniejsze jednoślady. Te mają powstawać we współpracy z tajwańską firmą Kymco. Ostatnia grupa, czyli S4, to ich przeciwieństwo. Mają to być największe i najcięższe motocykle o sporym zasięgu, najnowocześniejszych technologiach związanych z ładowaniem i oczywiście o najlepszych osiągach.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025