Limuzyny premium z V8 pod maską

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

/ 6Rosnąca popularność

Obraz
© Materiały prasowe

Sprzedaż najmocniejszych samochodów w klasie premium niezmiennie rośnie odnotowując kolejne rekordy. Dobrym przykładem na potwierdzenie tego trendu jest dynamicznie rozwijający się polski rynek.

– Sprzedaż samochodów premium w najmocniejszych wersjach silnikowych na przestrzeni ostatnich lat wzrasta w Polsce o 100 proc. rok do roku – potwierdza Michał Sztorc, ekspert PremiumMoto.pl – W przypadku Mercedesa AMG w latach 2011-2016 odnotowano aż 22- krotny wzrost, a Polska jest czwartym rynkiem w Europie dla AMG. Podobnie jest w przypadku BMW. Ssprzedaż modeli sportowej linii M na naszym rynku wzrosła czterokrotnie od 2014 roku.

Wartość rynku samochodów klasy premium jest w Polsce szacowana na 8,8 mld zł – czytamy w ostatnim raporcie KPMG – i jest to największy segment dóbr. Według analityków cena samochodu luksusowego zaczyna się od 215 tys. zł. Specjaliści z KPMG szacują, że obecny rok w segmencie klasy premium będzie jeszcze lepszy. Rynek samochodów luksusowych ma rosnąć w ciągu najbliższych lat średnio o 10 proc. rocznie.

Limuzyny klasy premium wyposażone w silnik V8 umiejętnie łączą osiągi z komfortem podróżowania. Oprócz wysokich mocy oferują również luksusowe wyposażenie. Sprawdzamy, jakie modele oferują najwięksi gracze na rynku.

/ 6Lexus GS F

Obraz
© Materiały prasowe

Ten sportowy sedan Lexusa wyposażony jest w silnik V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 477 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje mu 4,6 s, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 270 km/h.

Lexus GS F występuje w jednej, bogatej odmianie Prestige – kosztuje ona 445 900 zł. Na liście wyposażenia znalazło się praktycznie wszystko. Między innymi światła LED, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym i z asystentem Climate Concierge, asystent parkowania (wskazówki i obraz z kamery na ekranie multimedialnym), aktywne zawieszenie o zmiennej charakterystyce, kolorowy wyświetlacz przezierny (HUD) oraz 8-calowy ekran multimedialny i system rozpoznawania znaków drogowych.

/ 6Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

Obraz
© Materiały prasowe

Najmocniejsza odmiana Klasy E została wyposażona w silnik V8 o pojemności 4 litrów i mocy 612 KM. Jego ceny zaczynają się od 601 126 zł. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,4 s, a prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 250 km/h.

Na liście wyposażenia znalazły się między innymi reflektory LED, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna i podgrzewane przednie fotele. Dopłaty wymaga między innymi asystent utrzymania pasa ruchu kosztujący 4,4 tys. zł, pakiet parkowania z kamerą 360 (3,6 tys. zł), natomiast Pakiet Technologiczny (elektroniczny zestaw wskaźników, asystent rozpoznawania znaków drogowych i Comand Online) został wyceniony na 12,5 tys. zł.

/ 6Porsche Panamera Turbo

Obraz
© Materiały prasowe

Samochód napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 3,9 litra i mocy 550 KM. Prędkość maksymalna pojazdu to 306 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h (w wersji z pakietem Sport Chrono) wynosi 3,6 sekundy.

Cena bazowa auta to 759 tys. zł. Na liście wyposażenie znalazły się między innymi przyciemnione termoizolacyjne szyby w całym samochodzie, tempomat i zestaw audio z 14 głośnikami oraz subwooferem, o łącznej mocy 710 W. Chcąc doposażyć ten model np. w asystenta parkowania z kamerą cofania, trzeba przygotować się do wydatku ponad 7 tys. zł.

/ 6BMW M550i xDrive

Obraz
© Materiały prasowe

Najnowsza generacja BMW serii 5 nie doczekała się jeszcze najmocniejszej odmiany M5, ale również pod maską wchodzącego niedługo do oferty modelu M550i pracuje podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 462 KM. Przyspieszenie tej wersji do 100 km/h wynosi 4,0 s.

Cena bazowej wersji BMW M550i xDrive to 412 700 zł. Podobnie jak w przypadku innych niemieckich modeli, również w bawarskiej limuzynie znajdziemy kilka opcji dodatkowych. Np. pakiet systemów bezpieczeństwa, który zawiera też takie opcje jak aktywny tempomat czy automatyczna zmiana pasa ruchu, na nieco ponad 12 tys. zł.

/ 6Audi S6 Limousine

Obraz
© Materiały prasowe

Pod maską tej niemieckiej limuzyny również pracuje silnik V8. Ma on pojemność 4 litrów i dostarcza moc 450 KM. Rozpędzanie od 0 do 100 km/h trwa 4,4 sekundy. Warto przy tym wspomnieć, że w ofercie znajduje się też droższa i zdecydowanie mocniejsza (605 KM) odmiana RS6, ale oferowana jest jedynie jako kombi.

Ceny modelu S6 zaczynają się od 398 500 zł za wersję podstawową. Dopłaty wymagają np. system rozpoznawania znaków drogowych (850 zł) i kamera cofania z asystentem parkowania (4,3 tys. zł). Dodatkowej inwestycji wymagają również systemy zwiększające bezpieczeństwo. Asystent pasa ruchu kosztuje 3 tys. zł, natomiast aktywny tempomat to koszt na poziomie 11 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła