Lifting Dacii

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV).

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

/ 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

/ 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

/ 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

/ 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

/ 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

/ 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

/ 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

/ 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

/ 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

10 / 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

11 / 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

12 / 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

13 / 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

14 / 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

15 / 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

16 / 16Odmłodzenie gamy

Obraz
© Szymon Jasina

Największe zmiany zaszły w przypadku najtańszych modeli, czyli Sandero (również Stepway) i Logana (oraz jego wersji kombi, czyli MCV). Samochody te otrzymały nowe przednie reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W czasach, gdy to właśnie projekt oświetlenia zewnętrznego jest tym, co wyróżnia poszczególne marki, styliści Dacii zdecydowali się na zmianę pod tylnymi kloszami. W Sandero i Loganie królują tam teraz cztery rozpoznawalne z daleka kwadratowe światła z każdej strony. Można powiedzieć, że wzorowano się na najlepszych, bo projekt ten przywodzi na myśl cztery punkty w przednich reflektorach najnowszych Porsche.

Pod maską debiutuje nowy podstawowy silnik. Podobnie jak wcześniej jest to wolnossąca jednostka o mocy 75 KM, ale teraz będzie mieć tylko 1,0 l pojemności i trzy cylindry. Jest przy tym nowocześniejszy – posiada między innymi zmienne fazy rozrządu. W efekcie zużywa mniej paliwa, co w przypadku Sandero średnio przekłada się wg danych producenta na 5,2 l/100 km.

Drugą nowością jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów oferowana w Dusterzez ze 110-konnym dieslem. Jest to przekładnia znana już od kilku lat z samochodów Renault. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy – taka właśnie jest polityka, gdy dane rozwiązanie sprawdzi się w droższych modelach, będzie też stosowane w budżetowych Daciach. Jak przystało na dwusprzęgłowy automat, biegi zmieniane są szybko i płynnie, bez żadnych szarpnięć czy opóźnień. W połączeniu z najmocniejszym dieslem zapewnia to dobre osiągi. Już dziś najpopularniejszymi Dusterami są wersje z silnikami wysokoprężnymi i napędem na jedną oś, a przedstawiciele Dacii mają nadzieję, że nowa opcja w postaci skrzyni EDC jeszcze poprawi wyniki sprzedaży.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3