Rodzina modelowa Lexusa GS powiększa się o wariant 200t. Pod jego maską pracuje 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy.
Motor ten sprzężony jest z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Jednostka dostarcza 245 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego, potrzebując jednocześnie na przejechanie 100 km średnio 7,9 l paliwa. Dla GS 200t dostępny będzie również pakiet F SPORT, zawierający poprawiające przyczepność zmiany w podwoziu, w tym koła z szerokimi i niskoprofilowymi oponami, charakterystyczne zewnętrzne i wewnętrzne elementy stylistyczne oraz zawieszenie AVS o regulowanej charakterystyce.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * Wykonanie przednich i tylnych wahaczy ze stopu aluminium pozwoliło obniżyć masę nieresorowaną i jednocześnie poprawić sprawność tłumienia przechyłów, stabilizację nadwozia, komfort jazdy i precyzję reakcji na ruchy kierownicy. Przednie hamulce z wentylowanymi tarczami posiadają czterotłoczkowe zaciski i wspomagane są układami elektronicznymi. GS 200t ma standardowo zamontowane 17-calowe, 9-ramienne felgi z lekkiego stopu wraz z oponami o rozmiarze 235/50 R17, natomiast jako opcja dostępne są 18- lub 19-calowe obręcze. Auto będzie można zamówić w nowych kolorach nadwozia i wnętrza oraz z wykończeniami z drewna i aluminium.
Cała gama Lexusa GS w roku modelowym 2016 otrzymała zmieniony przód z przeprojektowaną osłoną chłodnicy i diodowymi reflektorami typu Bu-LED oraz nowe światła tylne i wykończenie tylnego zderzaka. Ustawiony na linii wzroku kierowcy wyświetlacz wielofunkcyjny urósł do 4,2 cala, auto można też wyposażyć w system nawigacyjny z 12,3-calowym ekranem. Pozostałe zmiany w zakresie multimediów obejmują udoskonalone sterowanie głosowe i poprawioną grafikę. Obraz na ekranie nadal można podzielić na dwa sektory, realizujące odrębne funkcje, takie jak nawigacja drogowa, obsługa radioodtwarzacza czy sterowanie klimatyzacji. Nowością są boczne przyciski zatwierdzania w obsługującym ekran zdalnym sterowniku oraz menu szybkiego dostępu przy krawędzi ekranu, ułatwiające obsługę klimatyzacji, radioodtwarzacza, nawigacji drogowej i innych funkcji. Nie zabrakło też analogowego zegara z ustawieniem strefy czasowej
na podstawie danych z GPS.
Pojazd jest standardowo wyposażany w 10 poduszek powietrznych (chroniące kolana kierowcy i pasażera na przednim fotelu, boczne poduszki na skrajnych miejscach z tyłu oraz boczne kurtyny powietrzne) i przednie fotele z mechanizmem ochrony przed urazami kręgów szyjnych. Opcjonalnie można zamówić system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, integrujący funkcje układów reagowania przedkolizyjnego, wykrywania pieszych, wspomagania utrzymania pasa ruchu, adaptacyjnych świateł drogowych oraz pełnozakresowej aktywnej kontroli prędkości jazdy. Za dopłatą dostępne jest również układ monitorujący martwe pole i 17-głośnikowy zestaw audio Mark Levinson z 10-kanałowym, cyfrowym wzmacniaczem klasy D (835 W).
Poza GS 200t model dostępny jest w wariantach GS 450h (hybrydowy zespół napędowy, obejmujący 3,5-litrowy silnik benzynowy V6 pracujący w cyklu Atkinsona oraz silnik elektryczny, generujący sumaryczną moc 345 KM) i GS 300h (hybrydowy zespół napędowy, obejmujący 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona oraz silnik elektryczny). Lexus GS 200t będzie dostępny w wybranych krajach Europy.
ll, moto.wp.pl