Trwa ładowanie...
d3sbeyr

Lexus NX 200t: SUV z klasą

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Lexus NX 200t: SUV z klasą
(Samar)
d3sbeyr

Lexus zdradził szczegóły dotyczące swojego nowego SUV-a – NX 200t. Poznaliśmy też jego cenę. Najtańsza wersja w ofercie przedsprzedażowej będzie kosztować 158 000 zł brutto.

Auto charakteryzuje się obniżoną linią dachu i agresywną rzeźbą nadwozia. Mocno uwypuklone przednie i tylne nadkola są płynnie zespolone z romboidalnie uformowanym nadwoziem, którego linie spina osłona chłodnicy o wciętym, klepsydrowym zarysie. Z boku w oczy rzucają się głęboko wyprofilowane łuki nadkoli, zaś z tyłu uformowane na wzór litery „L” lampy diodowe oraz otwory układu wydechowego w kształcie trapezu. Środki stylistyczne przełożyły się na bardzo dobrą aerodynamikę – m.in. dzięki tylnemu spoilerowi, osłonie dolnej silnika elektrycznego czy poszerzonym błotnikom współczynnik Cx wynosi 0,33.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Zestaw oświetlenia składa się z 90 diod. Każdy reflektor zespolony składa się z sześciu, z uwzględnieniem trzech świateł mijania w kształcie litery „L”. 23 diody zastosowano w światłach dojazdy dziennej, a dodatkowe 16 w kierunkowskazach. Ciekawym posunięciem było zastosowanie klamek drzwi bez widocznego otworu zamka. Jeśli zajdzie taka potrzeba kluczyk można włożyć poza klamką, wykorzystując specjalną konstrukcję zamka. Specjalnie dla tego modelu stworzono nową linię felg ze stopu lekkiego. Dostępne będą trzy wzory – dwa 18-calowe i jeden 17-calowy. W tych dwóch pierwszych jedna ma przestrzennie stylizowaną część centralną i elementy ozdobne w kształcie litery U, zaś druga charakteryzuje się plastycznym wyglądem dzięki trójwymiarowej strefie, w którą wkomponowano odblaskowe ramiona.

Odległość między przednimi i tylnymi fotelami wynosi 962 mm, co jest wynikiem więcej niż dobrym. Maksymalna szerokość bagażnika wynosi 1 347 mm, zaś pod podłogą udostępniono dodatkową przestrzeń ładunkową – dzięki niej całkowita pojemność bagażnika wynosi do 580 l. Tylna kanapa składa się elektrycznie w proporcji 40:60. Duży nacisk położono na wykończenie – powierzchnie czołowe zegara analogowego, prędkościomierza, obrotomierza i wskaźnika parametrów hybrydowego układu napędowego wykonano metodą frezowania. Nie zabrakło też elementów wykonanych z drewna Shimamoku.

d3sbeyr

Nabywcy Lexusa NX200t będą mogli korzystać z szeregu innowacyjnych rozwiązań technicznych. Należą do nich bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do telefonów, panoramiczny system wizyjny 360 st., 6,2-calowy wyświetlacz projekcyjny, zdalny sterownik dotykowy z touchpadem oraz zestaw nagłośnieniowy Premium Surround System firmy Mark Levinson.

(fot. Samar)

W nadwoziu inżynierowie Lexusa zastosowali tłoczoną na gorąca stal o wysokiej wytrzymałości oraz aluminium. W celu wzmocnienia połączeń paneli użyto takich technologii, jak klejenie elementów nadwozia, spawanie laserowe spoiną śrubową czy zwiększenie liczby zgrzewów punktowych. Zawieszenie przednie oparto na kolumnach MacPhersona a tylne na podwójnie rozwidlonych wahaczach wleczonych. Przełomowym rozwiązaniem jest zastosowanie zaworów elektromagnetycznych, które w połączeniu z układem wyboru trybu jazdy dostosowują siłę tłumienia do zmiennych warunków drogowych.

W modelu pracuje turbodoładowany, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem. 2-litrowa jednostka rzędowa ma chłodzoną cieczą głowicę zintegrowaną z kolektorem wylotowym typu 4 w 2 i turbosprężarką typu twin-scroll. Motor generuje moc 238 KM (w zakresie 4 800 – 5 600 obr./min.) i moment obrotowy 350 Nm (w zakresie 1 650 – 4 000 obr./min.). Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w ciągu 7,1 s i rozpędzenie się do 200 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,7 l/100 km a poziom emisji CO2 – 178 g/km. Z nowym silnikiem współpracuje sekwencyjna, automatyczna, 6-biegowa skrzynia.

(fot. WP)

Nowy Lexus posiada szeroką gamę aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa oraz układów wspomagających kierowcę. Do najważniejszych należą system ochrony przedzderzeniowej, adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości jazdy, asystent utrzymywania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, funkcję samoczynnego włączania i wyłączania świateł drogowych, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, 8 poduszek powietrznych czy materiał absorbujący energię uderzenia w przedniej części zderzaka oraz pod belką dolną wzmocnienia czołowego, który chroni nogi pieszego.

d3sbeyr

W ofercie pojawi się wersja F SPORT, która wyróżnia się modyfikacjami stylistycznymi (ażurowa osłona chłodnicy współgrająca z metalicznie wykończoną listwą w dolnej części zderzaka, czarne lusterka boczne i dedykowane emblematy), dwoma wariantami kolorystycznymi sportowych tarcz kół i ulepszeniami w zakresie dynamiki. Różnice znajdziemy także we wnętrzu – styliści użyli bardziej sportowych wskaźników, kierownicy oraz foteli. W odmianie tej debiutuje funkcja „G-Monitor”. Graficzny wskaźnik w formie kulki porusza się zgodnie z działaniem na pojazd sił poprzecznych i podłużnych. Dodatkowo wyświetlane są wskaźniki kąta obrotu kierownicy, kąta otwarcia przepustnicy i ciśnienia płynu w układzie hamulcowym.

(fot. WP)

Do końca marca auto można zamawiać w promocyjnej cenie. Najtańsza wersja Elite z napędem na przednią oś kosztuje 158 000 zł a z napędem AWD – 164 200 zł. Odmiany czteronapędowe z „Pakietem Komfortowym” kosztują 165 680 zł, „Pakietem Business” - 173 600 zł a obydwoma pakietami 175 080 zł. Od 1 kwietnia samochód ten będzie można kupić za kwotę od 175 100 zł do 258 900 zł. Producent przygotował 5 wersji wyposażeniowych.

Źródło: Lexus

d3sbeyr

ll/moto.wp.pl

d3sbeyr

Podziel się opinią

Share

d3sbeyr

d3sbeyr