| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7815/lf-c-lexus-01.jpg',600,402) ) |
| --- | Po autach studyjnych o wyraźnie wizjonerskim zacięciu LF-X i LF-S, Lexus przygotował projekt bliższy realiom, który ma szansę w nieznacznie zmienionej formie, trafić do masowej produkcji. Czy LF-C trafi do salonów, i na ile odmieni wizerunek marki Lexus?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7815/lf-c-lexus-02.jpg',600,402) ) |
| --- | Seria aut studyjnych LF ma wypracować nowy styl marki Lexus, która nie zamierza poprzestawać na opinii aut bezawaryjnych. Pierwszym seryjnym autem o stylistyce odpowiadającej nowym kanonom będzie następca modelu IS 300 (w Polsce dostępna jest tylko jego słabsza wersja: IS 200) . By jednak nowa stylistyka nie okazała się niewypałem, Japończycy przygotowują kolejne auta studyjne, pokazują je na targach i - metodą przybliżeń – usiłują wypracować całkiem nowy, ale sprawdzony jednocześnie styl Lexusa, który chce mocniej konkurować z Mercedesem i BMW. Rywalizowanie z tymi markami wymaga czegoś więcej, niż bezawaryjności. Powściągliwi i ostrożni z natury Japończycy wiedzą, że Lexus musi być bardziej wyrazisty, drapieżny, brawurowy, a nic nie przydaje sportowego charakteru marce tak, jak sportowy coupe. LF-C z pewnością więc służy do wypracowania sportowego stylu, a być może sam trafi do produkcji.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7815/lf-c-lexus-03.jpg',600,402) ) |
| --- | LF-C wyposażony jest w czteroczęściowy sztywny dach (hardtop) o w pełni zautomatyzowanej obsłudze. Zastosowanie sztywnych elementów ma zapewnić pełen komfort jazdy nawet podczas jazdy z dużą prędkością, do jakiej LF-C zdaje się być wręcz stworzony. Bardzo niska sylwetka, silnik V8 i napęd na tylną oś – wszystko to zaświadcza, że LF-C jest rzeczywiście, a nie tylko z wyglądu, zaprojektowane z myślą o sportowej jeździe. Silnik o pojemności 4,3 litra osiaga moc około 300 KM, która przekazywana jest na tylną os za pośrednictwem sześcioprzekładniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów. Manetki zmiany biegów umieszczono obok kierownicy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7815/lf-c-lexus-04.jpg',600,402) ) |
| --- | Producent nie ujawnia parametrów użytkowych modelu LF-C, ale można przypuszczać, że silnik 4,3 litra i napęd na tylna oś mógłby dostarczyć kierowcy mnóstwa wrażeń. ...Mógłby, bo przecież LF-C to jedynie auto studyjne, które powołano do życia głównie po to, by ocenić reakcje potencjalnych nabywców na urodę nowych projektów Lexusa. Jeśli konsumenci przyjęliby LF-C entuzjastycznie, kto wie, czy ten sportowy coupe o futurystycznie podświetlonym wnętrzu nie trafiłby do salonów dealerskich... w USA.