Lexus IS 250 Cabrio

None

Obraz

/ 10Luksus bez dachu

Obraz
© Lexus

Praca nad nowym modelem Lexusa - modelem IS 250C z nadwoziem typu coupe/kabriolet nie poszła na marne. Jak przystało na luksusowy produkt, zapewnia prestiż, wysoką jakość i nowoczesne rozwiązania techniczne. Jak zapewnia producent - IS 250C został wyposażony w działający najszybciej na świecie, trzyczęściowy dach.

/ 10Luksus bez dachu

Obraz
© Lexus

Samochód został tak zaprojektowany, aby zapewniał użytkownikom niski poziom hałasu i jak najmniej zawirowań powietrza podczas jazdy ze złożonym dachem. IS 250C ma bogate, standardowe wyposażenie z dużą ilością układów bezpieczeństwa czynnego i biernego.

/ 10Luksus bez dachu

Obraz
© Lexus

Zmodyfikowany zestaw wskaźników zapewnia lepszą czytelność podczas jazdy ze złożonym dachem, a układy klimatyzacji i audio w sposób automatyczny dopasowują się do warunków jazdy – ze złożonym lub rozłożonym dachem. Pokrywa silnika, lampy przednie, klamki drzwi i lusterka pochodzą z wersji sedan. Przeprojektowane zostały jednak elementy poszycia nadwozia. Dzięki temu doskonale pasują do nowego, trzyczęściowego składanego dachu, wykonanego ze stopu aluminium.

/ 10Luksus bez dachu

Obraz
© Lexus

Jak wspomnieliśmy na wstępie – dach modelu IS 250C charakteryzuje się najkrótszym na świecie czasem składania i rozkładania. Każda z tych czynności trwa tylko 20 sekund. Mechanizm trzyczęściowego dachu składa się ze szkieletu wykonanego z czterech elementów, 15 silników elektrycznych i 37 czujników, co zapewnia płynne i ciche działanie. Aby rozłożyć lub złożyć dach wystarczy nacisnąć przycisk, znajdujący się na desce rozdzielczej. Mechanizm wyposażono w funkcję „roof brake”, która spowalnia proces rozkładania dachu, kiedy jego krawędź zbliża się do przedniej szyby.

/ 10Luksus bez dachu

Obraz
© Lexus

Podczas składania lub rozkładania dachu, górna krawędź pokrywy bagażnika wysuwa się poza obrys tylnego zderzaka. Z tego powodu system został wyposażony w czujniki odległości wbudowane w tylny zderzak, których zadaniem jest wykluczenie ryzyka uszkodzenia elementów systemu w czasie działania. Szkła zestawu wskaźników zostały zmienione tak, aby poprawić widoczność podczas jazdy ze złożonym dachem. Wzrósł kontrast oświetlenia LED, a przenikalność szkieł została zmniejszona z 30% na 20%.

/ 10Luksus bez dachu

Obraz
© Lexus

Zwarta konstrukcja mechanizmu składającego dach pozwoliła na znaczne zwiększenie pojemności bagażnika (należy do największych w klasie), poszerzenie otworu drzwi przednich, łatwy dostęp do foteli tylnych, a także zwiększenie ilości miejsca dla pasażerów podróżujących na tylnych fotelach.

/ 10Luksus bez dachu

Obraz
© Lexus

Współczynnik oporu powietrza - 0,29 z rozłożonym dachem - zapewnia minimalne zawirowania powietrza wewnątrz kabiny podczas jazdy z otwartym dachem. Dzięki zwiększeniu sztywności nadwozia, modernizacji zawieszenia i elementów wygłuszających, IS 250C charakteryzuje się prawie takim samym poziomem hałasu i drgań co model IS z nadwoziem typu sedan. Układ klimatyzacji specjalnie dopasowano do potrzeb jazdy ze złożonym dachem. Poprawiono funkcję sterowania temperaturą, która podlega mniejszym wahaniom.

/ 10Luksus bez dachu

Obraz
© Lexus

Prędkość nadmuchu powietrza, temperatura i tryb nawiewu regulowane są w sposób automatyczny. Prędkość nawiewu i temperatura powietrza dostarczanego do kabiny są regulowane w zależności od temperatury panującej na zewnątrz pojazdu, poziomu nasłonecznienia i prędkości jazdy.

/ 10Luksus bez dachu

Obraz
© Lexus

Pod maską nowego Lexusa IS 250C pracuje 2,5-litrowy silnik V6 o mocy 208 KM, połączony z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, sterowaną łopatkami, umieszczonymi pod kierownicą. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Według producenta w cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 9,3 l/100km.

10 / 10Luksus bez dachu

Obraz
© Lexus

Zarówno standardowy zestaw audio z 8 głośnikami o mocy 246 W, jak i zestaw Mark Levinson Premium Surround System o mocy 365 W wyposażony w 12 głośników zostały wyposażone w korektor, który w sposób automatyczny reaguje na zmianę niskich tonów podczas jazdy ze złożonym dachem.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro